پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرعملیات حج 98:بیش از 30 درصد زائران مرد ایرانی برای رمی جمره اعزام شده اند

مدیرعملیات حج 98:بیش از 30 درصد زائران مرد ایرانی برای رمی جمره اعزام شده اند

مدیر عملیات حج 98 اعلام کرد : تا کنون بیش از 30 درصد جمعیت زائران مرد ایرانی درقالب 385 کاروان برای رمی عازم جمرات شده اند . 

نصرالله فرهمند روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ما افزود : شب گذشته نیز 45 هزار نفر از بانوان و معذورین و بیماران با وقوف اضطراری در منا شبانه به جمرات اعزام و پس از انجام عمل رمی به چادرهای خود بازگردانده شدند و هم اینک همه آنها  بدون مشکلی در سلامت کامل در خیمه ها مستقر هستند. 
وی اظهار کرد : زائران مرد ایرانی که درمزدلفه وقوف یافته بودند صبح امروز عازم منا شده و از ساعت 10 صبح بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی عربستان ، برای رمی جمره عازم جمرات شده اند.
 وی عنوان کرد : تا کنون که حوالی ساعت 11:45 دقیقه صبح به وقت عربستان است بیش از 30 درصد از 43 هزار زائر ما در قالب 385 کاروان به سوی جمرات رفته اند و بقیه هم  از زیرگذر بزرگی که در وسعت زمین های اختصاص داده شده به حجاج ایرانی احداث شده به سهولت و آرامش به سوی جمرات طی مسیر می کنند.
به گفته وی ، از این تعداد 300 کاروان از مسیرزیر پله به طرف جمرات حرکت کرده اند و 85 کاروان هم از  زیرگذر جدید به طرف جمرات عازم شده اند.
فرهمند ابراز امیدواری کرد : تا قبل از ساعت 13:30 به وقت عربستان همه زائران مرد که درمزدلفه وقوف یافته اند به جمرات اعزام شده  و تا حوالی 15 اعمالشان به انجام رسیده و به چادرهایشان بازگردند.
وی تصریح کرد : شرایط عمومی زائران خوب است و روند انجام امور در نهایت آرامش و بدون مشکل پیش می رود و همه امکانات و خدمات برای زائران کشورمان توسط توسط سازمان حج و زیارت پیش بینی شده و جای هیچ نگرانی نیست.
وی ادامه داد : هیات پزشکی هم با تمام توان و آمادگی کامل در حال خدمت رسانی به زائران هستند و همپای زائران در مسیر های حرکت ، پزشکان و پرستاران حرکت می کنند و در میان زائران برای خدمت رسانی حضوری فعال و پویا دارند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.