پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر امور مشاعر حج 98 :عملیات ایام تشریق امسال تا کنون موفق بوده است

  • 20 مرداد 1398
  • 19:39
  • 0 دیدگاه
  • 471 بازدید
  • Article Rating
مدیر امور مشاعر حج 98 :عملیات ایام تشریق امسال تا کنون موفق بوده است
رئیس ستاد مکه مکرمه و مدیر امور مشاعرحج تمتع 98 عملیات ایام تشریق حج تمتع 98 را موفق خواند و گفت: عملیات تشریق امسال تاکنون به خوبی انجام شده وبرنامه ریزی های صورت گرفته درعمل تحقق یافته است.
اکبر رضایی یکشنبه شب در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ،هماهنگی های انجام شده با مسئولان موسسه مطوفین زائران ایرانی و بخش های مربوطه در کشور میزبان و مدیریت منسجم عوامل اجرایی در اجرای خوب برنامه ها در این موفقیت موثر دانست و در ادامه به استقرار به موقع زائران ایرانی در چادرهای عرفات در دو مکان در نظر گرفته شده در مشعر و منا اشاره کرد.
وی ادامه داد: حجاج کشورمان با طلوع آفتاب امروز با پای پیاده وارد منا شدند و تا ساعت 8 صبح تمامی کاروان ها در چادرهای خود استقرار یافتند.
وی افزود: در این میان بانوان زائر و افراد معذور شنبه شب با اتوبوس به منا انتقال یافتند و رمی خود را قبل از طلوع آفتاب انجام دادند.
مدیر امور مشاعرحج تمتع 98 افزود : از ساعت 10 صبح امروز حرکت کاروان های ایرانی از چادرهای محل استقرارشان به سمت جمرات آغاز شد، چنانکه به طور متوسط در هر ساعت از مکاتب نه گانه حدود 11 هزار زائر خارج شده و به سوی جمرات رهسپار می شدند که تا قبل از ساعت 14 همه زائران ایرانی به سمت جمرات اعزام شدند.
وی افزود: آخرین کاروان های ایرانی پس از رمی جمرات حدود ساعت 16 عصر امروز به وقت عربستان در چادرهایشان مستقر شدند.
وی با اشاره به اینکه در حج امسال برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای پذیرایی از 86 هزار و 500 زائر انجام شده بود ، گفت: تا کنون قربانی های مربوط به بانوان زائر انجام شده و قبل از ساعت 10:30 دقیقه ( بوقت محلی) پایان یافته است.
رضایی اظهار کرد : ذبح قربانی زائران مرد نیز از ساعت یک بعد از ظهر شروع شده و تا اذان مغرب ادامه داشت.
مدیر امورمشاعرحج تمتع 98 در ادامه با اشاره به محدودیت های موجود در منا و فشردگی فضای اسکان حجاج کشورمان از زائران خواست در زمان بیتوته در منا با توجه به محدودیت هایی که در فضا وجود دارد با یگدیگر هماهنگی و تعامل داشته باشند.
وی افزود: در شب 12 ذی الحجه زائرانی که از نظر شرعی مجازهستند ؛ بعد از نیمه شب شرعی به هتل های مکه منتقل خواهند شد، همچنین برای زائرانی که هتل های شان در فواصل دور نسبت به منا قرار دارد در روز 12 ذی الحجه بعد از ساعت 14 و پس از رمی جمرات اتوبوس برای انتقال به مکه پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد : بقیه زائران نیز چون هتل هایشان نزدیک به منا است پس از رمی پیاده به هتل های شان می روند.
86 هزار و 500 زائر ایرانی در مراسم حج 98 امسال حضور دارند و پس از ایام تشریق و انجام بقیه اعمال حج در مسجدالحرام قرار است طبق برنامه ریزی انجام شده تا اوایل ماه محرم به کشورمان منتقل شوند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.