پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بارش های عصر امروز مشکل جدی در چادرهای ایرانی در پی نداشت

 بارش های عصر امروز مشکل جدی در چادرهای ایرانی در پی نداشت

مدیر عملیات حج گفت : باران رگباری و شدید عصر امروز یکشنبه 11 ذی الحجه در منا خسارت و مشکل جدی در چادرهای حجاج ایرانی در پی نداشت.

 به گزارش دوشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، نصرالله فرهمند در این رابطه به خبرنگار ما افزود : باران عصر امروز موجب ورود آب به برخی از چادرها شد که نسبت به تعویض فرش های آنها اقدام و زائران مستقر شده اند و شرایط و مشکل خاصی نداشتیم .
 وی با بیان اینکه در پی این بارندگی ،هوا بسیار لطیف و تمیز شد وخیابانها شسته شد ، تصریح کرد: حجاج ایرانی از اوایل صبح امروز همگی با ارامش و طمانینه و نظم و انضباط عازم جمرات شده و رمی سه گانه را انجام دادند و بدون کمترین مشکلی بازگشتند و در خیمه های خوداستقرار یافتند.
وی اظهار کرد: نیمه شب امشب نیز از ساعت 24 به بعد تعدادی از معذورین که مراجع تقلیدشان اجازه می دهد به مکه با می گردند و افرادی که می خواهند نیابت دهند رمی جمرات به نیابت آنها انجام می شود .
 وی با بیان اینکه به معذورین همچنان سایر حجاح ما فردا دوازدهم ذیحجه نیز در منا استقرار دارند و همه برنامه ها برای رمی جمرات سه گانه طی فردا برنامه ریزی شده است.
 وی تصریح کرد : پس از رمی جمرات سه گانه عده ای از زائران که هتل هایشان از منا دورتراست با 400 دستگاه اتوبوس تدارک شده منتقل می شوند و بقیه نیز  ترجیح می دهند از جمرات به جای بازگشت به منا و انتقال از آنجا ، به صورت مستقیم از جمرات به سمت هتلها  بروند.
فرهمند گفت : حتی قرار بود عده ای از حجاج را به منا بازگردانده و از آنجا با خودرو به هتلها ببریم که آنان اعلام کردند خودشان مستقیم از جمرات به هتلهایشان می روند.
وی افزود : هم اینک شرایط حجاح خوب است ومشکلی وجودندارد و برنامه های تدوین شده برای ارائه خدمات در بهترین شرایط ممکن پیش می رود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.