پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس مرکز پزشکی حج : طی ایام تشریق بیش از 400 هزار خدمت به زائران ارائه شد

رئیس مرکز پزشکی حج : طی ایام تشریق بیش از 400 هزار خدمت به زائران ارائه شد
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت : بیش از 400 هزار خدمت طی ایام تشریق به زائران و حجاج ایرانی ارائه شد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، دکترمحمد تقی حلی ساز در این رابطه به خبرنگار ما افزود : دو بیمارستان در عرفات و منا و بیش 25 دستگاه آمبولانس فعال در این ایام به زائران خدمت رسانی می کردند.
وی عنوان کرد : برای استقرار مطب ها و درمانگاهها درمکاتب با همراهی سازمان حج و زیارت فضای بسیار خوبی اختصاص یافت و با برنامه ریزی های منسجم و هماهنگ از صفهای طولانی که همواره باعث زحمت زائران می گردید،جلوگیری شد و در عمل با تسهیل امور ، خدمات از کیفیت بالاتر و شرایط بهتری برخوردار شد.
وی با بیان اینکه طی ایام تشریق فوتی نداشتیم ، گفت : 90 درصد افرادی که به ما مراجعه می کنند،درمانهای ساده ای نیاز دارند اما 10 درصدشان دارای ریسک بالا و مهم هستند و شاید حالت ظاهری سرماخوردگی باشد اما ایست قلبی و یا دلایل مهمتری است که شناسایی آنها بسیار مهم است و در این صورت بهبود می یابند.
وی اظهار کرد: ما امسال در شناسایی این 10 درصد موفق بودیم و تمام مواردی که شناسایی و به بیمارستان سعودی اعزام می کردیم همه پذیرش شدند.
وی تصریح کرد : همچنین با آسیب شناسی که از عملکرد سالهای گذشته انجام شد پزشکان ما امسال در مسیر حرکت زائران به جمرات حضور داشتند و در 5 موردی که بیماران شرایط وخیمی داشتند حضور یافته و خدمات مورد نیاز بلافاصله ارائه شد و موثر هم بود.

وی تصریح کرد : طی این مدت این مورد سه مورد احیای قلبی موفق داشتیم که دو مورد بیمارستان و یک مورد بیرون از این محل انجام شد و بیماران وضعیت خوبی دارند.
وی عنوان کرد : همچنین یک مورد احیای قبلی هم در جمرات داشتیم که از طریق سامانه رصد آنلاین وموبایلی به ما اعلام شد و توانستیم به موقع اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه این سامانه که در این دوره برای اولین بار به صورت آزمایشی اجرایی شد ،امتحان خود را به خوبی پس داد، افزود : در واقع سامانه نمایشی نبود و کمک خوبی به ما کرد چنانکه امکان رصد تیم های پزشکی و امدادی برای ارائه خدمات بهتر به زائران و ارزیابی موقعیت پزشکان و بیماران و اعزام نزدیک ترین تیم به محل در لحظه برای ما فراهم شد.
دکتر حلی ساز افزود : در این ایام همچنین 285 تیمی که در قالب گروه های 5 نفره در کاروان ها آموزش دیده بودند را نیز فعال کردیم اما خوشبختانه به دلیل شرایط نسبتا خوب استفاده نشد.
وی توضیح داد : در این زمینه بارش باران در منا و عرفات بسیار موثر بود و باعث افت دما شد به گونه ای که تونلهای سرما مورد استفاده قرار نگرفت و گرمازدگی به حداقل رسید.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.