پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: از نظرات فرهیختگان برای بهبود برنامه های حج استقبال می کنیم

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی: از نظرات فرهیختگان برای بهبود برنامه های حج استقبال می کنیم
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: بعثه مقام معظم رهبری از نظرات فرهیختگان و اصحاب فکر و اندیشه برای بهبود برنامه ها در حوزه حج و زیارت استقبال می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» جمعه شب در گردهمایی فرهیختگان و اساتید دانشگاهها در شهرمکه مکرمه افزود: نظرات فرهیختگان پاسخگوی نیازهای حوزه حج و زیارت در سالهای آینده و برطرف کننده مشکلات فرارو در این حوزه است.
وی تصریح کرد: خداوند متعال ظرفیتی در حج قرار داده است که در طول تاریخ می تواند باعث تقویت مسلمانان شود. به همین دلیل، باید بطور مرتب عملکرد خود را مورد بررسی و بازنگری قرار دهیم.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه «ابعاد حج از همه عبادات بیشتر است»، به کتب متعددی که در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، مناسک، آداب و اخلاق، فلسفه ، اسرار و معارف و دیگر موضوعات حج از سوی نویسندگان بزرگ نوشته شده است، اشاره کرد و اظهارداشت: جایگاه ویژه حج ایجاب می کند از تمام نقدها و نظرها در این حوزه برای بهبود فعالیت ها و برنامه ریزی ها استقبال کنیم.
وی افزود: اگر کسانی که دوستدار و علاقه مند به حج و اسلام و نظام هستند، نقدی را وارد کنند، حتما دلسوزانه است و به برنامه ریزی و مسئولان حوزه حج کمک خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به محورهای مطرح شده از سوی 25 نفر از اساتید دانشگاهی شرکت کننده دراین گردهمایی درباره نقاط قوت و ضعف حج امسال اشاره کرد و درباره برخی از آنها توضیحاتی داد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پاسخ به پیشنهاد گروه بندی کاروانهای حجاج بر اساس مدارک تحصیلی دانشگاهی و ایجاد کاروانهای ویژه اساتید دانشگاه درحج تمتع گفت: حج به صورت خانوادگی برگزار می شود و والدین دوست دارند با فرزندان و نزدیکان خود، حج را انجام دهند در حالی که سطح بندی زائران مغایر با چنین فلسفی است.
سرپرست حجاج ایرانی درباره برگزاری دوره های ویژه آموزشی برای زائران دارای مدارک تحصیلی بالا نیز اظهارداشت: تمامی اقدامات بعثه و سازمان حج و زیارت با هزینه همه زائران تامین می شود و نمی توان از همه زائران پول گرفت ولی آن را برای عده ای خاص هزینه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین طرح برخی پیشنهادها مبنی بر عدم اعزام افراد مسن به حج به دلیل ناتوانی و بیماری یا جداکردن زنان و مردان در طواف و رمی جمرات را مغایربا فلسفه و دستور دین در مورد حج دانست.
نماینده ولی فقیه گفت: خداوند، حج را جنسیتی نکرده است.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری همچنین از حضور گسترده ایرانیان در نمازهای جماعت مساجد محلی مکه مکرمه درسال جاری درپاسخ به فراخوان رهبرمعظم انقلاب اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت که صحبتهای معظم له همواره برای ما فصل الخطاب است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از فعالیتهای گسترده قرآنی در کاروانهای حج در سال جاری خبر داد و گفت که ما امسال کاروانی را نداریم که ختم قرآن نکرده باشد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.