رئیس سازمان حج و زیارت گفت : آزادگان به عنوان اسوه های ایستادگی و مقاومت باید در شرایط امروز جامعه، قبل و بیش از همه با توجه و رعایت شعار " پاک باش و خدمتگزار "،جامعه و همدیگر را تواصی به صبر و پاک بودن نموده و همه در کنار هم خدمتگزار بدون ادعا باشیم .

" />

پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : آزادگان به عنوان اسوه های مقاومت باید نماد عینی شعار پاک باش و خدمتگزار باشند

رئیس سازمان حج و زیارت : آزادگان به عنوان اسوه های مقاومت باید نماد عینی شعار پاک باش و خدمتگزار باشند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : آزادگان به عنوان اسوه های ایستادگی و مقاومت باید در شرایط امروز جامعه، قبل و بیش از همه با توجه و رعایت شعار " پاک باش و خدمتگزار "،جامعه و همدیگر را تواصی به صبر و پاک بودن نموده و همه در کنار هم خدمتگزار بدون ادعا باشیم .

به گزارش شنبه شب روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛علی رضا رشیدیان همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور در مراسم تجلیل از این غیورمردان با صلابت،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه آزادگان بویژه سید آزاده ها مرحوم حجت الاسلام ابوترابی عنوان کرد : وجود شخصیتی چون مرحوم ابوترابی در شرایط تیره و تار اسارت چون خورشید گرما بخش وجود مردان مومن،متدین و الگوها و اسوه های صبر و ایثار و مقاومت بود که در این محیط شکل یافتند.
وی با بیان اینکه مرحوم ابوترابی شعاری داشت که زیاد تکرار می کرد مبنی بر اینکه" پاک باش و خدمتگزار "  که در همه شرایط و دوره ها مصداق می یابد و چه به وقت سختی ها آنگاه که یک مبارز و مجاهد اسیر می شود در زندان‌های رژیم منحوس پهلوی و یا اردوگاه های اسارت بعثی ها به حرکت اجرایی خود ادامه دهد.
وی اظهار کرد : مرحوم ابوترابی یه شعار را مبنای عمل خود کرده بود و می اندیشید که اگر زندان تمام شود برای کشورش چه خواهد کرد او این شعار را انتخاب کرد که همیشه عهد و پیمانی که در زمان اسارت با شهدا و همرزمان خود که در این اردوگاه ها شهید شدند ، بسته ایم در یادمان بماند و پیمانی که یادگار شهدای دفاع مقدس است همواره مد نظر و عمل ما باشد.
رشیدیان تصریح کرد : امروز هم یادمان نرود که امام (ره) هم فرمود : در کوچه پس کوچه های زندگی مادی یک وقتی این شرایط ما را دچار سردرگمی و فراموشی و نسیان نکند ، از این رو عهد و پیمان و اصالتمان نباید فراموش شود تا بتوانیم عزت ، کرامت ، سربلندی و پیشرفت کشور را دنبال کنیم . 
وی تصریح کرد : هیچ دشواری اسارت از تخت شلاق ها ، شکنجه ها ، سیم خاردارها و غیره نتوانست روح بلند شما مردان با ایمان را از هدف دور کند و امروز باید مراقب باشید که این امانت در زندگی مادی اجتماعی و سایر امور ، خدای ناکرده دچار مشکل و محدودیت و مانع شود. 
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه باید آزادگان از حال هم مطلع و ارتباطی پویا وپرنشاط با هم داشته باشند آنگونه که در قرآن آمده : بدان ای انسان و آگاه باش ، همه انسانها در ضرر و خسران هستند به جز کسانی که ایمان اورده اند و این ایمان اندیشه و تبادل نظر باید منجر به تلاش در راه هدف و ایمان شود و در مقابل وسوسه ها زمانی می توانیم راه خود را استوار ادامه دهیم که همدیگر را بطور مرتب تواصی به حق و به صبر کنیم. 
  وی افزود : آزادگان ستارگان درخشان ، ایستادگی و مقاومت اند وباید در این دوره ای که ما دچار سختی ها و مشکلاتی هستیم و دشمن می کوشد با تشدید فشارها و تحریم ها  ما را ناامید و دچار تزلزل کنند ، آزادگان به عنوان ستاره‌هایی؛ نور ایمان ، اعتقاد و تواصی به حق و  صبر را برای جامعه به ارمغان بیاورند.
رشیدیان ادامه داد : در شرایط سخت اردوگاه ها مقاومت کردید الان که شرایط خیلی بهتر از آن دوران هاست و امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان ابرقدرتی است که  به عزت خون شهدا و رهبری امام راحل و وجود مقام معظم رهبری و ارزشهایی که دین برای ما آورده در مقابل قدرت های استکبار جهانی ایستاده و آنان در مقابل اراده ملت هیچ نیستند.
وی تصریح کرد : نظام و کشور و انقلاب ما به برکت خون شهدا و ایثار ایثارگران و جانبازان و خانواده های معظم شهدا و اعتقادات دینی آنقدر مستحکم شده که هیچ کس را یارای تحمیل اراده اش بر این ملت و کشور نیست قدرتی که در سایه خودباوری ما به بار نشست .
 رئیس سازمان حج و زیارت افزود : آزادگان موظف اند و ماموریت و رسالت دارند که در جامعه شان برشعار مرحوم ابوترابی یعنی" پاک باش و خدمتگزار " تمرکز نمایند، ضمن آنکه ظرفیت دارند تا در شرایط سختی و در زمان پسا سختی یعنی در زمان رفاه ، شعار مرحوم ابوترابی یعنی پاک بودن را حفظ نموده و همدیگر را تواصی به پاک بودن نموده و بعد خدمتگزار بدون ادعا باشیم .

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.