پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

غدیر ؛ میعادگاه عاشقان در شكوه ولایت علوی

غدیر ؛ میعادگاه عاشقان در شكوه ولایت علوی

بر فراز برکه درخشان همیشه جوشان عشق وایمان ، اینک آوای حقیقت همیشه ماندگار، طنین روحانی نور متجلی ، خورشید نبوت انعکاسی بی پایان می یابد.

ندای وحی است که عطرش نه این بیان که همه جهان را معطر می کند : این آخرین بار و اتمام حجت بر همگان است پس ابلاغ كن "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الإسلام دینا"
آری اینک این پیام در نوای روحانی نبی الله (ص) نه فقط در زمین که در سور اسرافیل ، نوای جبرائیل و هدایت میکائیل تا هفت آسمان و هفت کهکشان می پیچد پیامی که از ابد تا ازل ماندگار است. 
در این سپیده درخشان ، طلوع گوهری ناب بر تارک ولایت و ولایتمداری تابیدن می گیرد او که فخر کائنات و بهانه خلقت است و در مقدس ترین جایگاه عالم "بکه المبارکه "زمین به وجود مقدسش  متبرک می شود و او که تفسیری بی همتا از عشق ، مهر، فضیلت ، ایمان و یقین است و اینک در این گاه و فرصت ، تداوم رسالت ،توحید و وحدانیت را سبب ساز است.
اینک در غدیر ، نور ولایت ، عدالت و آرامشی بی انتها بر زمین و زمینیان مستولی می شود وجود ذی جودی که سیادت رسولان عشق را عهده دار است .
آری غدیر اکمال دینی است که از آدم تا خاتم(ص) تداوم یافت و در "حجه الوداع "در ولایت علوی، پایه های آن تا عرش اعلی استوار می شود آن هنگام که رسول امین (ص) دستان ابرمرد تاریخ ، مظهر عدالت و ایمان بالا برد و فرمود:من كنت مولا فهذا علي مولا 'هرکس که من مولای او هستم، علی مولای او است' 
دینی که به مصداق "اني تارك فيكم ثقلين كتاب الله و عترتي" در سایه پیروی از دو ودیعه پیامبر (ص) یعنی به ولایت علی (ع) و خاندانش و در پرتو تشعشع پیام وحی "كتاب الله" تا به امروز زنده ماند و پرچم آن در تاریخ برای همیشه دراهتزاز است.
غدیر گاه ولایت،مردی از تبار نور است که از نخلستانهای مدینه و یتیمان تا میدان های نبرد از بدر و احد ، خندق و درهای گشوده خیبر ؛ جای مهر، عطوفت ، مردانگی و دلاور مردی های او بر تارک تاریخ  انسان و انسانیت می درخشد.
ولایتی که مایه کمال دین و رضایت پروردگار عالمیان است.
به یمن فیض ولایت ، شراب خمّ الست /به عشق آل على از غدیر خم جوشید  
باشد تا همه ما در فرخنده روز ، از مصادیق "الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابی طالب (ع) و اولاد هم المعصومین (ع) باشیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.