پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : 28 درصد حجاج ایرانی تاکنون مکه را ترک کرده اند/بازگشت بیش از 10 هزار حاجی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت : 28 درصد حجاج ایرانی تاکنون مکه را ترک کرده اند/بازگشت بیش از 10 هزار حاجی به کشور
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : تا کنون 28 درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد کشورمان و نیز مدینه النبی (ص) ترک کرده اند.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ،علی رضا رشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ما ، جمعیت کل زائران حاضر در مکه را در شرایط کنونی 60 هزار و 753 نفر در قالب 433 کاروان عنوان کرد .

وی افزود : از جمعیت حجاج خروجی از مکه تا کنون 14 هزار و 510 نفر از حجاج در قالب 60 پرواز به کشورمان بازگشته اند که معادل 16.4 درصد کل زائران و عوامل اجرایی هستند.

به گفته وی ،از این تعداد 43 پرواز از فرودگاه مدینه نسبت به انتقال 10 هزار و 35 زائر به ایران اسلامی اقدام کرده اند و 17 پرواز دیگر هم کار انتقال مابقی زائران را در این ایام از طریق فرودگاه جده انجام داده اند.

به گفته وی ، همچنین طی این مدت 19 هزار و 761حاجی هم در قالب132 کاروان به مقصد مدینه منوره حرکت کرده و در این شهر استقرار یافته اند.وی عنوان کرد : هم اکنون 60 کاروان با جمعیت 8 هزار و 544 زائر در مدینه استقرار دارند.

به گفته رشیدیان ، فقط طی امروز 15 کاروان با یک هزارو 959 زائر وارد شهر پیامبر (ص) شده اند.

وی تصریح کرد : خدمت رسانی به حجاج مستقر در مکه همچنان با قوت ادامه دارد چنانکه هنوز روزانه 158 هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام توسط دو آشپزخانه بزرگ صنعتی افندیه و ابوجدائل و نیز دو مجموعه خودپخت میلینیوم و الدانه پخت می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود : همچنین در حوزه حمل و نقلی نیز 19خط فعال با 202 اتوبوس و 10 دستگاه مینی بوس داریم که جابه جایی زائران را در مسیر بیت الله الحرام و هتل ها انجام می دهند.

وی تصریح کرد : در مجموع از ابتدای ایام حج و حضورزائران در این شهر تا کنون 5 میلیون و 217 هزار و 120 جابه جایی در این مسیرها انجام شده که چنانکه سرانه جابه جایی به ازای هر زائر 3.7 تردد می باشد.

وی عنوان کرد : 11ایستگاه راهنمای زائر هم فعال است که در هر شیفت با 78 نیرو به زائران همچنان خدمات می دهد.رشیدیان تصریح کرد : در مدینه هم عملیات خدمات رسانی به حجاج مدینه بعد هم همانند قبل از ایام تشریق ادامه دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.