پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت18 هزار و 479 نفر از حاجیان ایرانی به کشور

بازگشت18 هزار و 479 نفر از حاجیان ایرانی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا کنون 18 هزار و 479 نفر معادل 21 درصد از حجاج و عوامل اجرایی حج امسال از جمعه 25 مردادماه تا کنون در قالب 76 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا کنون 18 هزار و 479 نفر معادل 21 درصد از حجاج و عوامل اجرایی حج امسال از جمعه 25 مردادماه تا کنون در قالب 76 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به ایران بازگشتند.

 به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان در این زمینه گفت : از کل پروازهایی که این جمعیت از زائر و عوامل اجرایی را به کشور منتقل کرده 54 پرواز از فرودگاه مدینه و 22 پرواز دیگر از فرودگاه جده به مقصد ایران اسلامی انجام شده است.

وی عنوان کرد : همچنین طی این مدت  12 هزار و 826 نفر از حجاج مدینه بعد برای زیارت مرقد مطهر نبی مکرم اسلام (ص) ، بقیع و سایر اماکن مقدسه این شهر اقامتی وارد مدینه النبی شده اند و اقامتی 4 روزه و 5 شبه در این شهر منور خواهند داشت و پس از آن به کشورمان بازمی گردند.

 وی افزود : در این میان بخشی از زائران که از طریق فرودگاه مدینه به کشور باز می گردند به صورت ترانزیت اقامتی کوتاه در مدینه داشته و پس از آن به فرودگاه جده انتقال یافته اند که تا کنون 50 کاروان با هشت هزار و 363 نفر از حجاج کشورمان در بازگشت مدتی کوتاه در مدینه النبی (ص) حضور یافته و بعد از زیارت و خداحافظی با شهرپیامبر(ص) و ائمه بقیع به ایران بازگشته اند.

 وی تصریح کرد : اما در حال حاضر هنوز 57 هزار و 328 نفر از حجاج کشورمان در مکه مکرمه حضور دارند که معادل 87 درصد زائرانی هستند که در عربستان حضور دارند.

رشیدیان با بیان اینکه خدمات رسانی به این زائران و نیز جمعیتی که در مدینه منور هستند با قوت همچنان در حال انجام است و حتی برنامه ریزی شده با تخلیه بخشی از هتلها و رفتن زائران ، فضاهای خالی موجود به نحو مناسبی در اختیار سایر حجاج ما قرار گیردو پخت غذا هم با کیفیت مناسب در حال انجام است.

 رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد : همچنین در حوزه حمل و نقلی هم تمامی 19 خط موجود در مکه ما با 192 اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس و ظرفیت 9 هزار و 691 صندلی فعال است و طی این مدت در مجموع 5 میلیون و 404 هزار و 200 مورد جابه جایی را انجام داده اند که به طور متوسط سرانه هر زائر 3.7 تردد می باشد.

وی با اشاره به اینکه کاروان های زیارت دوره هم همچنان در مکه و مدینه هر دو شهر محل استقرار حجاج ما فعال است ، افزود : کاروان های زیارت دوره در مدینه بعد به تعداد هفت مورد با 28 دستگاه اتوبوس طی روزهای اخیر برای زائران مدینه بعد برای یک هزار و 163 زائر برگزار شده است .

 وی کاروان های زیارت دوره در نکه را نیز از ابتدای ایام حج تا کنون ویژه 461 کاروان با جمعیت 67 هزار و 76 زائر ذکر کرد و گفت : این زائران با یک هزار و 489 دستگاه اتوبوس از این زیارت دوره بهره مند شده اند.

 وی ابراز امیدواری کرد :حجاجی که طی روزهای آینده در عربستان حضور دارند از این فرصت و زمان برای بهره معنوی کاملتر و بهتر استفاده نمایند.

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.