پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول نقل ترددی حج 98 : انجام و ثبت 5.5 میلیون تردد برای زائران ایرانی در مکه

مسئول نقل ترددی حج 98 : انجام و ثبت 5.5 میلیون تردد برای زائران ایرانی در مکه
مسئول نقل ترددی حج 98 گفت : از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر 5 میلیون و 588 هزار و 940 تردد (یعنی تعداد فرصت صندلی و سرانه ایجاد شده برای جابه جایی زائران ) در خطوط 19 گانه مکه مکرمه ثبت و انجام شده است .
به گزارش رو چهارشنبه مرتضی آقایی در این رابطه افزود : 19 خط فعال در مسیر هتل ها و مسجد الحرام برنامه ریزی شد که امسال توانستیم این خطوط را 36 ساعت زودتراز سال گذشته فعال نموده و به زائران مان خدمت رسانی کنیم .
به گفته وی ، هم اینک با توجه به کاهش حجاج مستقر در مکه 180 دستگاه اتوبوس و 9 دستگاه مینی بوس با مجموع ظرفیت 9 هزار و 226 صندلی در این مسیرها فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه سرانه ترددی برای هر زائر به طور متوسط 3.6 تردد است ، افزود : فقط در روز گذشته 184 هزار و 320 تردد ثبت شده است.
وی عنوان کرد : در بخشی دیگر از حوزه ترددی ، کاروان های زیارت دوره را داریم که هم اکنون در مدینه برای حجاج مدینه بعد هم دایر است و تا کنون 15 کاروان با جمعیت 2 هزار و 33 زائر از برنامه زیارت دوره استفاده کرده اند و حمل و نقل آنان با 47 دستگاه اتوبوس انجام شد.
وی گفت : ضمن آنکه برای زائران مدینه بعد هم این برنامه تا اخرین روز حضور زائران انجام می شد.
آقایی افزود : از ابتدای ایام حج در مکه نیز در مجموع 71 هزار و 584 زائر در قالب 492 کاروان از برنامه زیارت دوره این شهر با یک هزار و 589 دستگاه اتوبوس بهره مند شده اند .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.