پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عیادت سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از بیماران ایرانی بستری در بیمارستان نور مکه

عیادت  سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از بیماران ایرانی بستری در بیمارستان نور مکه

رئیس سازمان حج و زیارت همراه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در بیمارستان نور شهر مکه از بیماران ایرانی بستری در این بیمارستان سعودی عیادت کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت همراه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در بیمارستان نور شهر مکه از بیماران ایرانی بستری در این بیمارستان سعودی عیادت کردند.

 علی رضا رشیدیان و حجت الاسلام عبدالفتاح نواب عصر روز پنجشنبه در این بیمارستان حضور یافتند و از سوی دکتر فواز بن حمدی الجهنی رئیس این مرکز پزشکی و دکتر «عصام الازهر» رییس موسسه مطوفین حجاج ایرانی درعربستان استقبال شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ضمن دیدار و گفت و گویی با رئیس این بیمارستان از وضعیت و روند درمان بیماران ایرانی بستری در این مجموعه مطلع شدند و در جریان روند درمان آنان قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان نور در این دیدار با بیان اینکه تاکنون به بیش از 70 زائر ایرانی در این مرکز خدمات درمانی ارائه شده ، گفت : 20 نفر از این زائران تحت عمل جراحی قرار گرفته و بهبود یافته اند.

دکتر بن حمدی الجهنی افزود: ما خدمت به ضیوف الرحمان را افتخار خود می دانیم و در این راستا موظف هستیم که به زائران خدمات مناسب با برخورد شایسته میهمانان خدا ارائه دهیم.

پس از آن سرپرست حجاج ایرانی و نیز رئیس سازمان حج و زیارت به سراغ 7 بیمار ایرانی بستری در این مجموعه رفتند.

 آنان ضمن عیادت ودلجویی از بیماران ایرانی برای آنان شفای عاجل از خداوند متعال طلب کردند و تاکید نمودند که کلیه خدمات درمانی لازم برای آنان در این بیمارستان انجام می شود و به تدریج با بهبود وضعیت و امکان انتقال آنان زمینه بازگشت شان طی روزهای آتی به کشور فراهم می کنند.

بر اساس گزارش پزشک ایرانی عرب زبان این مرکز، از این هفت بیمار ، وضعیت عمومی شش بیمار رضایت بخش است ودر روزهای آینده مرخص شده و به کاروان خود ملحق خواهند شد.

ضمن آنکه یکی از زائران ایرانی که بدلیل سکته مغزی در بخش مراقبت های ویژه این مرکز تحت نظر قرار است با هماهنگی هیات پزشکی و هواپیمایی ایران ایر فردا (جمعه) به ایران منتقل می شود.

در ادامه این بازدید رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام نواب از سایر بیماران بستری در این بیمارستان هم عیادت کرده و هدیه ای از طرف نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و شاخه گلی به همراه یک سجاده از سوی رئیس سازمان حج و زیارت به آنان اهدا شد.

رئیس سازمان حج وزیارت در پایان این بازدید کمک ورسیدگی به بیماران را یک کار انسانی دانست و گفت: امسال  به زائران ایرانی در بیمارستان نور خدمات خوبی ارائه شده که قابل تقدیر است.

 علی رضا رشیدیان از پزشکان و کادر درمانی برای خدماتی که به حجاج ایرانی ارائه کرده اند ، قدردانی نمود و گفت : زائران بستری از خدمات این بیمارستان و نحوه عملکرد کادر درمانی بیمارستان رضایت داشتند که برای ما هم ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه با قدردانی از زحمات کادر پزشکی این مرکز گفت : هرکسی که به زائران خانه خدا خدمت کند از اجر بزرگی برخوردار و این خدمت خالصانه ذخیره آخرت شان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: جهان اسلام باید همفکری، همکاری و مساعدت کند تا همه مسلمانانی که به حج می آیند از نتیجه تفکر جمعی جهان اسلام بهره مند شوند.

وی اظهار کرد : تلاشی که در بیمارستان نور و دیگر بیمارستان های کشور میزبان در مکه انجام می شود در جهت بهبودی حال زائران بیت الله الحرام است تا بتواند اعمال خود را به خوبی و در زمان مناسب انجام دهد.

امسال بر اساس قرارداد و تفاهمی که سازمان حج و زیارت با طرف سعودی به امضا رساند در کنار خدمات درمانی و پزشکی بیمارستان ها و درمانگاه های ایرانی در عربستان برخی از بیماران که نیازمند خدمات درمانی ویژه و کاملتری هستند به بیمارستان های عربستان اعزام می شوند.

تمام/

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.