پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :حدود یک هزار نفر از حجاج بیمار و دارای شرایط خاص به صورت فوق العاده به کشور بازگشتند

رئیس سازمان حج و زیارت :حدود یک هزار نفر از حجاج بیمار و دارای شرایط خاص به صورت فوق العاده به کشور بازگشتند
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : از ابتدای عملیات انتقال حجاج در 25 مردادماه تا کنون حدود یک هزار نفر از حجاج ایرانی بیمار و دارای مشکلات خانوادگی کاری ویژه با شناسایی بخش های مربوطه و دست اندرکار به صورت فوق العاده در قالب پروازهای درحال انجام به کشور بازگشتند.
علی رضا رشیدیان در جریان بازدید از مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و عیادت از بیماران بستری در این مرکز در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : امسال بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته ، تلاش شده برای کسانی که دچاربیماری و شرایط خاص و یا کبر سن هستند یا به دلیل طولانی شدن زمان سفر که خارج از اختیار ما و به دلیل برنامه پروازی اعلامی از سوی عربستان به ما مواردی از حجاج که دچار مشکل خانوادگی و یا کاری شده اند با شناسایی دست اندرکاران و بخش های مربوطه از جمله هیات پزشکی زودتر نسبت به اعزام آنان اقدام شود.

وی اظهار کرد : در این راستا با استفاده از ظرفیتهای خالی پروازهایی که طی این مدت عملیات انتقال حجاح را به کشورمان انجام می دهند ، این گروه از حجاج که تا ا امروز بیش ٩٥٠ نفر هستند، عازم ایران شده اند.
وی همچنین افزود : علاوه بر این تعداد در روز نخست شروع عملیات بازگشت نیز یک پرواز فوق العاده ٣٨ نفر از بیماران و افراد دارای شرایط خاص را به کشور انتقال داد .
رشیدیان تصریح کرد : همچنین تعدادی از بیماران ما که دارای بیماری و مشکلات جاد تنفسی هستند و نیاز دارند دستگاه ونتیلاتور در پرواز همراهشان باشد نیز اعزام کرده ایم که تا کنون سه نفر از این افراد به کشور بازگشتند.
وی گفت : برای چند بیمار دیگر بستری در بیمارستان مکه نیز که مشکلات و بیماری هایی اینچنینی دارند امکانات لازم برای انتقال شان تامین شده و به مرور اعزام می شوند.
رشیدیان در ادامه با تبریک روز پزشک ،ازهمه پزشکان و پرستاران ایرانی ، مسئولان ازمایشگاهی و تمامی کادر درمانی در مطبها و درمانگاهها که طی ایام حج به کار خدمت رسانی به ضیوف الرحمن را عهده دار بودند قدردانی کرد و افزود :انجام این خدمات ان آن هم در کشوری خارجی با دسترسی های محدودبه امکانات کاری سنگین و ارزشمند بودت که توسط تک تک آحاد هیات پزشکی انجام شده است.
وی در ادامه تصریح کرد : ‌همه پزشکان و پرستاران ما و .. مظهر یک انسان کامل و فرشته مهربان برای ضیوف الرحمن بوده اند و خداوند اجری ماندگار نصیب شان خواهد کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.