پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: حجاج از افزایش زمان حضور در عربستان برای خودسازی و معنویت بهره گیری کنند

رئیس سازمان حج و زیارت: حجاج از افزایش زمان حضور در عربستان برای خودسازی و معنویت بهره گیری کنند
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه خدمات به زائران ایرانی تا آخرین لحظه از سوی دست اندرکاران ادامه می یابد، گفت : زائران از افزایش زمان حضور در عربستان برای خودسازی و معنویت و زیارت بهره ممناسب را بگیرند.
به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در جریان معرفی محمد آزاد معاون توسعه منابع انسانی سازمان به جای اکبر رضایی به عنوان رئیس سابق ستاد مکه مکرمه گفت : با توجه به طولانی شدن مدت زمان سفر به دلیل برنامه (اسلات های) پروازی که توسط عربستان ارائه شده است، شرایط به گونه ای مدیریت شود که زائران از حضور طولانی مدت خود در سرزمین وحی به عنوان فرصت استفاده کنند و در زمان باقیمانده شرایط زیارت و خودسازی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به برنامه های انجام گرفته در مکه مکرمه از سوی دست اندرکاران امر افزود : با توجه به خروج جمعیت قابل توجهی از حجاج از مکه مکرمه،هم اکنون شرایط مناسب تری به لحاظ مسکن، حمل و نقل و تغذیه به وجود آمده که از این امکانات نیز باید به طور مناسبی استفاده شود.

به گفته رشیدیان، هر چه از تعداد زائران در مکه مکرمه کاسته شده است به کیفیت خدمات اضافه تر شده که نمونه آن در تغذیه و حمل و نقل نمود دارد ضمن آنکه فضاهای اسکان تخلیه شده به نحو مناسبی بین حجاج حاضر در این هتل ها توزیع می شود.

وی عنوان کرد: در پیک عملیات حج حدود 91 هزار پخت غذا در آشپزخانه ها صورت می گرفت که این تعداد با توجه به کاهش تعداد زائران کاسته شده و مسلما بر کیفیت افزوده شده است.

رشیدیان با اشاره به خدمات حمل و نقل درون شهری برای زائرانی که تمایل به انجام عمره مفرده دارند ، عنوان کرد : حمل و نقل درون شهری برای زائرانی که می خواهند عمره مفرده انجام دهند برقرار کرده و متقاضیان با حمل و نقل به مسجد تنعیم اعزام شده و بعد از احرام بستن به انجام اعمال می پردازند.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به زائران تا آخرین لحظه حضور آنها در سرزمین وحی ادامه می یابد، گفت: امیدواریم زائران حاضر در عربستان از فرصت طلایی حضور در سرزمین وحی و بیت الله الحرام بهترین استفاده را انجام دهند.

وی همچنین در بحث جایگزینی محمد آزاد به جای رضایی در ستاد مکه هم گفت : با توجه به نزدیک شدن موسم اربعین و نام نویسی متقاضیان در سامانه سماح (سازمان حج و زیارت )و نیز اشتیاق مردم برای این امر، تصمیم بر آن شد تا رضایی که پست معاونت حج و زیارت سازمان را بر عهده دارد، برای پیگیری برنامه ها و آمادگی در خصوص اربعین عازم ایران شود.
وی افزود: کار نام نویسی در سامانه سماح برای ایام اربعین آغاز شده و استقبال مناسب متقاضیان، نشاندهنده اشتیاق مردم خوب کشورمان برای عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.