پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر عملیات حج 98 : 61 درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد مدینه و ایران ترک کردند

مدیر عملیات حج 98 : 61 درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد مدینه و ایران ترک کردند
مدیر عملیات حج 98 اعلام کرد : تا کنون 61 درصد حجاج ایرانی مکه مکرمه را به مقصد مدینه و نیز کشورمان ترک کرده اند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، نصرالله فرهمند در این زمینه به خبرنگار ما افزود : از 25 مردادماه که عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی آغاز شده تا کنون 53 هزار و 677 نفر در قالب 365 کاروان از این شهر خارج شده اند که از این میزان 48 هزار و 660 نفر معاد 55 درصد کل حجاج و عوامل اجرایی حج با 200 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری امسال به کشور بازگشتند.
وی عنوان کرد : از کل پروازهای انجام شده 127 پرواز از فرودگاه مدینه و 73 پرواز دیگر از فرودگاه جده انجام شده است.
به گفته وی ، طی این مدت یک هزار و 141 نفر از حجاج که دارای شرایط خاص و بیماری ، مشکلات کاری و خانوادگی و امثال آن هستند شناسایی شده و با ظرفیت خالی پروازها به کشور بازگشته اند.
وی ادامه داد : علاوه بر این تا کنون 31 هزار و 25 نفر از حجاج مدینه بعد وارد شهر پیامبر شده اند که بخش عمده آنان بعد از اتمام مهلت اقامت شان در این شهر از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگشته اند.
به گفته فرهمند ، هم اکنون تعداد حجاج حاضر در مدینه 10 هزار و 71 نفر و در مکه نیز 26 هزار و 985 نفر دیگر از حجاج ما حضور دارند.
وی عنوان کرد : هم اکنون با توجه به جمعیت باقیمانده از حجاج و عوامل اجرایی بالغ بر 84 هزار پرس غذای گرم در دو وعده ناهار و شام در مدینه و مکه طبخ می شود .
به گفته فرهمند؛ همچنین 117 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه مینی با مجموع ظرفیت 5 هزار و 668 صندلی به حجاج ایرانی در مکه خدمات می دهند.
وی ادامه داد : 90 نفر از نیروهای راهنمای زائر در 11 ایستگاه در مکه کار راهنمایی و هدایت حجاج را همچنان انجام می دهند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.