پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول حمل و نقل درون شهری: ۷۵ دستگاه اتوبوس برای عمره مجدد حجاج در مکه تخصیص یافت

مسئول حمل و نقل درون شهری: ۷۵ دستگاه اتوبوس برای عمره مجدد حجاج در مکه تخصیص یافت
مسئول حمل و نقل درون شهری گفت که امسال برای نخستین بار عمره مجدد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۷۵ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی حجاج در این رابطه تخصیص یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ سید عباس حسینی مسئول واحد حمل و نقل درون شهری در خصوص انجام شده در این حوزه گفت: با وجود اینکه حدود ۱۰ درصد منابع انسانی کاهش داشته اما خدمات در حوزه حمل و نقل به خوبی و با کیفیت مناسبی ارائه شده است.
وی با اشاره به خدمات حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه افزود: امسال خدمات حمل و نقل در ۱۹خط فعال شد که عملکرد مناسبی هم داشته اند.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد روزهای حضور زائران و طول مدت اقامت، خدمات حمل و نقل یک هفته بیشتر از سال گذشته افزایش یافت و حدود ۴۸ روز در پیک حضور زائران خدمات ارائه شده است.
مسئول حمل و نقل درون شهری حج امسال ، با بیان اینکه قرارداد نقل با شرکت ها به صورت مناسبی منعقد شد، گفت: با برنامه ریزی انجام شده حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مکه همچنان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: در پیک حضور زائران ۱۳ هزار و ۶۱۰ صندلی در اختیار آنان بود که ۴ هزار و ۴۴۱ بار چرخش اتوبوس ها در خطوط را شاهد بودیم.
وی افزود: از ابتدای حج تا کنون ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۲۰ فرصت جابه جایی ایجاد شد؛که به طور متوسط سرانه جابه جایی هر زائر حدود 3.6 تردد است.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد زائران ۱۵۰ هزار و ۳۶۰ فرصت صندلی ایجاد شده است یعنی ۴.۶ دهم فرصت تردد برای هر زائر ایجاد شده که حدود ۲۵۰۰ چرخش اتوبوس ها را در روز داریم.
وی تصریح کرد: امسال به غیر از نقل درون شهری در حوزه نقل عمره مجدد هم فعالیت داشتیم که این مهم بدون اضافه شدن اتوبوس انجام گرفت و ۷۵ دستگاه اتوبوس برای کاروان های که به عمره مجدد عزیمت کردند، تخصیص داده شد
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.