پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

محاسن تبدیل پزشک کاروان حج به پزشک مجموعه چیست؟

محاسن تبدیل پزشک کاروان حج به پزشک مجموعه چیست؟

سلامت زائرین خانه خدا یکی از دغدغه های همیشگی سازمان حج و زیارت بوده است که امسال برای اولین بار به صورت رسمی از پزشک مجموعه به جای پزشک کاروان در حج تمتع استفاده خواهد شد که البته در سال گذشته به صورت آزمایشی در 16 هتل این طرح برگزارشد و مورد استقبال زائرین قرار گرفت.

درسالهای گذشته پزشک کاروان با انتخاب مدیران کاروان به حج می رفتند که مشکلاتی به دنبال داشت اما در سال جاری پزشکان حج زیر مجموعه مدیر هتل قرار گرفتند که ارزیابی طرح آزمایشی سال گذشته کارشناسان مرکز پزشکی بعثه مقام معظم رهبری و حوزه بهداشت ودرمان نشان می دهد تمامی زائران این طرح رضایت خود را اعلام کرده اند.

یکی ازمشکلات طرح پزشک کاروان این بود که زائرین در اتاق استراحت پزشکان معاینه و درمان می شدند و به همین دلیل بعضا در ساعاتی از شبانه روز زائران در زمان استراحت پزشک به وی مراجعه نمی کردند.

همچنین پزشکان در زمان وعده های غذایی در محل استقرار خود قرار نداشتند و بیماران را ویزیت نمی کردند و هفته ای دو روز جهت شرکت در مرکز پزشکی از ساعت 10 صبح تا 1 ظهرحضور نداشتند و ساعاتی را نیز پزشکان برای عبادت و رفتن به حرم قرار می دادند و مجموعا این ساعت ها را پزشک کاروان در خدمت زائران نبودند که زائران را با مشکلاتی مواجه می کرد.

اما درطرح پزشک مجموعه در هتل های محل استقرار کاروان ها به نسبت تعداد زائرین تعدادی مطب برای ویزیت آنها تخصیص یافته که به 2 یا 3 مطب در هتل می رسد و به صورت 24ساعته آماده خدمت به زائران هستند.

یکی دیگر از مسائل پزشکی زائران در مورد پزشک کاروان این بود که از پزشک زن استفاده نمی شد اما در طرح پزشک مجموعه برای زائرین بالای هزار نفر پزشک زن حضور دارد که به بیماری ها و مشکلات زنان رسیدگی می کند.

یکی دیگر از خدمات پزشکی به زائران این است که تمامی زائران فایل پزشکی داشته و این فایل در اختیار پزشک مجموعه قرار می گیرد و پزشک مجموعه با درج شماره ملی و یا نام زائر و شماره گروه اش به پرونده پزشکی زائر بیمار دسترسی پیدا می کنند .

طرح پزشک مجموعه علاوه بر اینکه میزان خدمات به زائرین را افزایش می دهد، تعداد پزشکان رانسبت به سالهای قبل کاهش داده و به جای آن زائران بیشتری اعزام میشوند.

امسال با کاهش 1000 نفری عوامل نسبت به سالهای گذشته علاوه بر کاهش هزینه ها ، به جای آنها 1000 نفر زائر بیشتر اعزام می شوند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.