پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج وزیارت : 60 درصد حجاج ایرانی تا کنون به کشور بازگشته اند

رئیس سازمان حج وزیارت : 60 درصد حجاج ایرانی تا کنون به کشور بازگشته اند

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت حدود 60 درصد حجاج ایرانی از 25 مردادماه تاپایان امشب (هفتم شهریور ماه) به کشور خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت حدود 60 درصد حجاج ایرانی از 25 مردادماه تاپایان امشب (هفتم شهریور ماه) به کشور خبر داد.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : طی این مدت در مجموع 52 هزار و 405 نفر از حجاج ایرانی با 215 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از فرودگاه مدینه و جدع عازم کشورمان شده اند.

 وی تصریح کرد : 136 پرواز از فرودگاه مدینه و 79 پرواز دیگر هم از فرودگاه جده انجام شده است.

وی اظهار کرد : طی این مدت همچنین یک هزار و 142 نفر از حجاج بیمار ، دارای شرایط خاص و اضطراری برای بازگشت نیز شناسایی و از طریق ظرفیت خالی این پروازها خارج از برنامه بازگشت کاروانهایشان به کشوربازگردانده شدند.

 وی با بیان اینکه جمعیت حجاجی که تا کنون مکه مکرمه را ترک کرده اند تا امشب 388 کاروان با جمعیت 57 هزار و 158 نفر بوده است که بخشی از آنان در قالب کاروان های مدینه بعد عازم شهر پیامبر (ص) شدند که این تعداد شامل 33 هزار و 451 زائر در قالب 388 کاروان بوده اند.

 رشیدیان گفت : تا کنون بخش عمده این جمعیت پس از زیارت و اتمام مدت اقامت از طریق فرودگاه مدینه به کشور بازگشته اند و در حال حاضر فقط 10 هزار  278 نفر از حجاج مدینه بعد در این شهر حضور دارند.

 وی با بیان اینکه آمار زائرانی که هم اکنون در مکه مکرمه حضور دارند 23 هزار و 164 نفر است ، افزود : تمام بخش های خدماتی به حجاج ما همچنان با قوت فعال هستند و آشپزخانه های ما امروز در دو شهر مکه و مدینه و برای دو وعده ناهار و شام در مجموع 78 هزار و 280 پرس غذا طبخ و توزیع کردند که از این تعداد بیش از 55 هزار و 500 پرس آن در مکه و بقیه در مدینه طبخ شده است.

به گفته وی ، همچنین طی امروز در 4 واحد نانوایی صنعتی حج و زیارت 33 هزار و 750 قرص نان پخت شده است.

 رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به 19 خط فعال با 110 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه مینی بوس برای جابه جایی حجاج در مسیر هتل ها و مسجد الحرام گفت : هم اینک سرانه تردد برای هر حاجی ما 3.7 تردد می باشد.

 وی همچنین گفت : کاروان های ز یارت دوره هم در مدینه و مکه همچنان فعال و حجاج را از این برنامه زیارتی و فرهنگی بهره مند می گردانند .

به گفته وی ، ایستگاه های راهنمایی حجاج هم چون هفته های قبل به تعداد 11 ایستگاه و در هر شیفت 90 نیرو فعال است و تا کنون به 39 هزار و 814 نفر خدمات ارائه کرده است و 319 گمشده  نیز با استفاده از این خدمات به کاروان های خود بازگشته اند.

 

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.