پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول تغذیه و تدارکات حج 98 : بالغ بر 2 میلیون قرص نان فقط در مکه پخت شد

مسئول تغذیه و تدارکات حج 98 : بالغ بر 2 میلیون قرص نان فقط در مکه پخت شد
مسئول تغذیه و تدارکات حج 98 گفت : از ابتدای ایام حج تا کنون فقط بالغ بر 2 میلیون و 78 هزار قرص نان در مکه پخت شد.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، مهران فرشید در این رابطه به خبرنگار ما گفت : به طور متوسط در روزهای پیک زائر در مکه تا 70 هزار قرص نان و هم اینک با کاهش جمعیت حجاج در این شهر بیش از 22 هزار قرص نان در 4 واحد نانوایی صنعتی که امسال برای نخستین بار در عربستان مستقر کردیم پخت می شود.
وی اظهار کرد : همچنین هم اکنون روزانه بالغ بر 68 هزار و 900 پرس غذا در دو شهر مکه و مدینه در دو وعده ناهار و شام برای حجاح طبخ و توزیع می شود که از همان ابتدای حج بر اساس برنامه ریزی ها ذایقه و طبع غذایی هموطنان از نقاط مختلف هم رعایت و در تهیه غذا مورد توجه بود.
وی عنوان کرد : در ایام پیک چون ایام تشریق آشپزخانه های صنعتی ما و نیز مجموعه های خودپخت ما در مکه حدود 190 هزار پرس غذا در شبانه روز طبخ می کردند.
به گفته وی ، فقط آشپزخانه افندیه بالغ بر 70 هزار پرس غذا در هر وعده آماده می کرد ضمن آنکه آشپزخانه ابوجدائل هم با ظرفیتی بالغ بر 20 هزار پرس و دو مجموعه میلینیوم و الدانه هر یک با سه هزار پرس غذا در هر وعده کار سنگینی را در این حوزه به انجام رسانده اند.
ی تصریح کرد : این مجموعه ها عملکرد خوبی داشتندو تلاش ما با ارزیابی عملکردها و شناسایی مواری از اشکال و ضعف بر بهبود هر چه بهتر و بیشتر خدمات رسانی در سال آینده است که در این رابطه کار از هم اینک آغاز شده است.
وی عنوان کرد : مجموعه های خودپخت امسال عملکرد خوبی داشتند و امید است در سال آینده تعداد این مجموعه ها افزایش یافته و به این روش در عین تقسیم فشار و حجم کار ، کیفیت هم ارتقا بیشتری یابد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.