پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : بازگشت بیش از 60 هزار نفر از حجاج تا کنون به کشور /انتقال 1175 بیمار و افراد دارای شرایط خاص

رئیس سازمان حج و زیارت : بازگشت بیش از 60 هزار نفر از حجاج تا کنون به کشور /انتقال 1175 بیمار و افراد دارای شرایط خاص
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا کنون60 هزار و 287 نفر معادل 68.1 درصد از کل حجاج ایرانی ،در قالب 246 پرواز به کشور بازگشتند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان در این زمینه به خبرنگار ما افزود : از این تعداد پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ، 156 پرواز از فرودگاه مدینه و 90 پرواز هم از فرودگاه جده به مقصد 19 ایستگاه پروازی درکشور اعزام شدند.
وی عنوان کرد : در این راستا تا کنون یک هزار و 175 نفر از حجاج بیمار و یا دارای شرایط خاص و مشکلات کاری و خانوادگی با شناسایی هیات پزشکی و مدیران کاروان ها و غیره خارج از برنامه و به صورت فوق العاده با استفاده از ظرفیت خالی پروازهای موجود به کشور بازگشتند.
وی ادامه داد : هم اکنون بیش از 64 هزار و 700 نفر از حجاج کشورمان مکه مکرمه را ترک کرده اند که بخشی به صورت مستقیم عازم ایران شده اند و 37 هزار و 324 نفر آنان هم حجاج مدینه بعد بوده اند که از این جمعیت هم بخش قابل توجهی با اتمام مدت اقامت درمدینه این شهر را به مقصد کشورمان ترک کرده اند.
وی گفت : در حال حاضر فقط 9 هزار و 571 نفر از حجاج در مدینه حضور دارند و در مکه هم فقط 16 هزار و 457 نفر از زائران ایرانی اقامت دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به کاهش جمعیت حاضر در مکه و مدینه سطح خدمات ارتقا یافته چنانکه به طور طبیعی با کاهش میزان طبخ غذا از حدود 90 هزار پرس در هر وعده غذایی فقط در مکه هم اکنون روزانه در دو وعده ناهار و شام درمکه و مدینه به طور متوسط روزانه حدود 60 هزار پرس غذا طبخ می شود .
وی عنوان کرد : همچنین پخت نان هم با توجه به ذایقه حجاج ایرانی در 4 واحد نانوایی صنعتی مستقردر مکه تداوم دارد و روز گذشته 17 هزار و 400 قرص نان پخت و توزیع کرد.
به گفته وی ، از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر 2 میلیون و 95 هزار قرص نان در این مجموع پخت و توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه ناوگان ترددی همچنان خدمت رسانی به حجاج را انجام می دهد ، اظهار کرد :ایستگاه های راهننمای حجاج هم با تعداد 11 ایستگاه و 54 نیروی حاضر در هر شیفت فعال است و تا کنون به 39 هزارو 953 نفر خدمات رسانی کرده است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.