پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:ارتقا کیفیت تغذیه حجاج و تناسب آن با ذائقه حجاج مبنای عمل حج و زیارت است

رئیس سازمان حج و زیارت:ارتقا کیفیت تغذیه حجاج و تناسب آن با ذائقه حجاج مبنای عمل حج و زیارت است
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کیفیت مطلوب تغذیه حجاج از جمله مباحث و دغدغه های جدی درسازمان است، گفت: در سایه ارزیابی عملکرد سالهای گذشته و رفع نقاط ضعف امسال وضعیت خوبی در این حوزه داشته ایم اما باید ارتقا و تغییر سیستم تغذیه و یا تلاش در تسهیل امور مربوطه در این حوزه با توجه به سلیقه و ذایقه حجاج ما انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان روز شنبه در ادامه سرکشی های خود به بخش های مختلف خدمات دهی به حجاج ، سری به دو آشپزخانه دخیل و زین دو مجموعه اصلی و فعال ححج و زیارت در شهر مدینه زد و در جریان این بازدیدها ضمن گفت و گو با پرسنل از بخش های مختلف این مجموعه ها و نحوه عمل آنها مطلع شد.
وی عنوان کرد : هر اقدام و نوآوری که در این حوزه قرار است انجام شود باید به طور دقیق بررسی و ارزیابی شده و اشکالات آن احصا و رفع شده و ضمن بومی سازی و متناسب سازی با ذایقه حجاج و تایید مجموعه تدارکات و تغذیه سازمان نسبت به آن اقدام گردد.
در این بازدید، عبدالله زین مالک آشپزخانه مرکزی زین با تشریح برنامه های آتی خود جهت تحول نوین در طبخ غذا و توزیع آن بین زائران؛ چند نمونه از اقداماتی که در کشور امارات انجام شده و بسته های غذایی که در کارخانه ها به صورت کترینگ آماده و بسته بندی شده بود اشاره کرد و گفت : این غذاها با تکنولوژی جدید و گرم است و می توان از این تکنولوژی در سیستم تغذیه حجاج بهره گرفت.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه این توضیحات تصریح کرد : باید محاسن و معایب این پیشنهاد و راهکارها به صورت دقیق و مشخص ارائه و در کمیسیون تغذیه و تدارکات در تهران بررسی شود و به عنوان یک روش و راهکار قابل ارزیابی است.
وی تصریح کرد : در این میان ذائقه زائرین ایرانی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، زیرطبع حجاح ایرانی و حساسیت های آنها ممکن است خیلی با غذاهای کنسروی سازگاری نداشته باشد.
وی افزود: بر این مبنا هر طرح و پیشنهاد باید به طور جدی و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
دو آشپزخانه زین و دخیل طی ایام حج به طور متوسط روزانه بین 10 تا 20 هزار پرس غذا طبخ می کنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.