پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئول حمل و نقل حج 98 : انجام بیش ازهفت میلیون ظرفیت جابه جایی حجاج در مکه مکرمه

مسئول حمل و نقل حج 98 : انجام بیش ازهفت میلیون ظرفیت جابه جایی حجاج در مکه مکرمه
مسئول حمل و نقل حج 98 اعلام کرد : از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر هفت میلیون ظرفیت جابه جایی برای حجاج در مسیرهتل های مکه مکرمه به مسجد الحرام و بالعکس فراهم شده است.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، کامران اکبری در این رابطه به خبرنگار ما افزود : به طور متوسط در این ایام 19 ایستگاه فعال در سطح شهر ایجاد شده بود بیش از 110 دستگاه اتوبوس که هم اکنون با توجه به کاهش جمعیت زائران ایرانی درمکه به 18 ایستگاه و تعداد 98 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه مینی بوس این تعداد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد : هم اکنون سرانه ترددی هر زائر در شهر مکه 3.7 تردد است .

وی عنوان کرد : در روز گذشته هم با وجود کاهش ناوگان بالغ بر 115 هزار و 380 صندلی وظرفیت جابه جایی در این شهر فراهم شد که به طور متوسط سرانه هر زائر 5.3 تردد است .

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه کاروان های زیارت دوره هم همچنان در حال برگزاری است ، گفت : تعداد این کاروان ها در مدینه از ابتدای ایام حج تا کنون 544 مورد با جمعیت 79 هزار و 655 زائر می باشد که از طریق یک هزار و 843 دستگاه اتوبوس به زیارت اماکن زیارتی این شهر رفتند.

وی عنوان کرد : فقط طی روز گذشته 2 هزار و 406 زائر با 16 کاروان مدینه بعد توسط 56 دستگاه اتوبوس به برنامه زیارت دوره در مدینه برده شدند.

به گفته وی ، در مکه نیز از ابتدا تا کنون 86 هزار و 81 زائر در قالب 590 کاروان توانسته ای از برنامه زیارت دوره بهره مند شوند .وی افزود : علاوه بر زیارت دوره بیش از 90 دستگاه اتوبوس هم طی این مدت برای عمره مجدد حجاج اختصاص یافته است .

وی تصریح کرد : خدمات دهی ناوگان حمل و نقلی ما با کیفیت مناسب همچنان ادامه دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.