پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آمار حجاج بازگشتی به کشور به حدود 80 درصد رسید /عملکرد شاخص هواپیمایی هما در جابه جایی حجاج

آمار حجاج بازگشتی به کشور به حدود 80 درصد رسید /عملکرد شاخص هواپیمایی هما در جابه جایی حجاج
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : از 25 مردادماه که عملیات بازگشت حجاج آغاز شده تا کنون بیش از 69 هزار نفر معادل 78 درصد از کل حجاج به کشور بازگشته اند.
به گزارش دوشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت ،علی رضا رشیدیان افزود : در پایان روز یازدهم شهریورماه این تعداد حجاج با انجام 280 پرواز شرکت هواپیمایی هما به ایران عزیمت کرده اند.
وی عنوان کرد : از این تعداد پرواز 176 مورد از فرودگاه مدینه و 104 پرواز دیگراز فرودگاه جده انجام شده است.
وی با قدردانی از عملکرد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت : این شرکت هم در عملیات رفت عملکرد شاخصی داشت و در جریان بازگشت حجاج هم تا کنون بسیار خوب عمل کرده است .
وی اظهار کرد : اگر این روند تا پایان عملیات که چند روز بیشتر نمانده تداوم یابد این شرکت رکود کم نظیری را در جابه جایی این حجم ازمسافر در نهایت نظم و انضباط و ایمنی از خود به جای می گذارد که این امر جز در سایه هماهنگی و تعامل و همراهی همه مجموعه ها و نیز شرکت های هواپیمایی داخلی و تلاش و برنامه ریزی و مدیریت مناسب این موضوع می باشد.
رشیدیان گفت : از88 هزار و 500 زائر و عوامل اجرایی حج که طی ایام تشریق در مکه حضور داشتند از شروع عملیات بازگشت تا کنون 70 هزار و 342 نفر در قالب 480 کاروان از مکه خارج شده اند.
وی افزود : از این تعداد 37 هزار و 817 نفر حجاج مدینه بعد بوده اند که وارد شهر رسول الله (ص) شده اند و بخش زیادی ازاین جمعیت پس از زیارت و اتمام مهلت اقامت 4 روز و پنج شب در این شهر از فرودگاه مدینه عازم ایران شده اند و در حال حاضر فقط 5 هزار و 223 نفر از حجاج مدینه بعد حضور دارند.
وی گفت : در مکه نیز هم اکنون 12 هزار و 908 نفر از حجاج ایرانی حضور دارند.
به گفته وی ، در حال حاضر در مجموع برای حجاج ایرانی حاضر در مکه و مدینه در مجموع در هر وعده غذایی ناهار و شام به طور متوسط 22 تا 23 هزار پرس غذا پخت می شود که در مجموع این میزان روزانه به حدود 44 هزار پرس می رسد این در حالی که در ایام تشریق و زمان حضور کل حجاج ایرانی در مکه به طور متوسط در دو آشپزخانه صنعتی و دو مجموعه خودپخت بالغ بر 180 هزار پرس غذا در دو وعده شام و نهار به صورت روزانه طبخ می شد.
وی اظهار کرد : واحد پخت نان صنعتی ما که در مکه مستقر هست نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و با توجه به کاهش حجم فعالیت آن بر کیفیت ها افزوده شده و هم اکنون روزانه 5 هزار و 100 قرص نان پخت می کند که از ابتدای ایام حج تا کنون میزان نان تولیدی این واحدها به بیش از دو میلیون و 110 هزار قرص نان رسیده است.
وی گفت : خدمات رسانی درون شهری و نیز کاروان های زیارت دوره هم در دو شهر مکه و مدینه با قوت در حال انجام است.
و بخشی از حجاج که برای زیارت عمره مجدد می روند هم ناوگان حمل و نقلی لازم در اختیارشان است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.