پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکنون 181 هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند/ضرورت نام نویسی متقاضیان در سامانه سماح

تاکنون 181 هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند/ضرورت نام نویسی متقاضیان در سامانه سماح
معاون امور حج و زیارت در جلسه کارگروه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت از نام نویسی حدود 181 هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت که این تعداد از روز یکم شهریور ماه به این سامانه مراجعه کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ جلسه کارگروه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت امروز چهارشنبه با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان حج و زیارت، مشاوران رییس سازمان، معاون امور حج و زیارت، مدیرکل عتبات، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیرکل فناوری اطلاعات، سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی، مدیرعامل شرکت شمسا و جمعی از کارشناسان مربوطه برگزار شد.
در این جلسه گزارش کاملی از روند برنامه های انجام گرفته برای ثبت نام زائران اربعین حسینی ارائه شد.
اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت در این نشست با اشاره به اینکه نام نویسی در سامانه سماح از ابتدای شهریور ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از 181 هزار نفر نام نویسی کرده اند که بخشی از این افراد ثبت نام خود را با واریز مبلغ بیمه و هلال احمر نهایی کرده اند.
وی هزینه نام نویسی در سامانه سماح را رایگان دانست و گفت: فقط زائران باید در زمان ثبت نام هزینه های بیمه و خدمات درمانی(هلال احمر) را پرداخت نمایند که این هزینه ها به همراه حق الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود 25 هزار تومان خواهد شد که البته در صورت عدم مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی این هزینه سه هزار تومان تقلیل می یابد و متقاضیان باید 22 هزار تومان پرداخت نمایند.

وی سازمان حج و زیارت را یکی از اعضای ستاد مرکزی اربعین حسینی و مسئول کمیته اعزام دانست و افزود: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی نام نویسی از متقاضیان زیارت اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح انجام گیرد و در این سامانه نحوه عزیمت متقاضیان به مرزها، مرزهای خروجی و تاریخ رفت مشخص شده است که افراد ثبت نام کننده باید این مشخصات را به درستی وارد نمایند.
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت- با بیان اینکه درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ با خدمات دهی مناسب در خدمت متقاضیان است، گفت: متقاضیان می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.
وی همچنین تصریح کرد: سامانه سماح به عنوان سامانه اصلی در ارائه اطلاعات سفر زائران به منظور برنامه ریزی برای دیگر کمیته های اربعین محسوب می شود و سایر کمیته ها می توانند استفاده بهینه در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران داشته باشند.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان نام نویسی را به روزهای آخر و نزدیک موسم اربعین موکول نکنند و هرچه زودتر نام نویسی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید در این دوره مدارک لازم اعم از گذرنامه و رسید اینترنتی(تعهدات بیمه) ثبت نام را در طول سفر مراقبت نمایند، گفت: در صورت عدم همراه داشتن مدارک، از خروج متقاضیان جلوگیری خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه دوره اعزام اربعین بدون روادید است اما باید گذرنامه در اختیار زائران باشد، گفت: مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت می شود.

وی همچنین افزود: به منظور راهنمایی زائران اربعین حسینی که وارد کشور عراق می شوند ، طراحی نرم افزار موبایلی که توسط همه افراد قابل استفاده و دارای اطلاعات جامع و مفیدی باشد مدنظر خواهد بود و در دستور کار قرار دارد.

معاون امور حج وزیارت سازمان حج و زیارت در خصوص خدمات رسانی موکبها به زائران اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی موکبهای ایرانی در مرزها از 13 تا 30 مهر ماه فعالیت خواهند کرد و موکبهای عراقی نیز در طول مسیر از تاریخ 17 تا 27 مهر ماه به خدمت رسانی برای زائران ایرانی می پردازند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت نیز در خصوص برنامه های انجام گرفته در حوزه های ثبت نام در سامانه سماح و سایر برنامه ریزی ها، ضمن ارائه گزارش کامل برای مدیران مربوطه در سازمان حج و زیارت گفت: طبق برنامه ریزی ها متقاضیان باید در سامانه سماح هزینه تعیین شده بابت بیمه و هلال احمر را بپردازند؛تعهدات بیمه ای زائرانی که در سامانه سماح نام نویسی کرده و هزینه های مربوط به بیمه را پرداخت کرده اند از 50 کیلومتر قبل از مرزها و تا روز بازگشت ادامه می یابد.
وی بر نام نویسی در سامانه سماح توسط متقاضیان تاکید کرد و گفت که روند نام نویسی به صورت مناسبی در حال انجام است و در روزهای منتهی به اربعین ستاب بیشتری می گیرد.

در ادامه این جلسه معاونان مربوطه در سازمان حج و زیارت و کارشناسان ، ضمن استماع گزارشات مطرح شده راهکارهایی را در خصوص فعالیت بهتر کمیته ثبت نام اربعین حسینی مطرح کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.