پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازگشت 95 درصد حجاج ایرانی با 344 پرواز هما

بازگشت 95 درصد حجاج ایرانی با 344 پرواز هما

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : از ابتدای عملیات بازگشت حجاج در 25 مردادماه تا کنون 83 هزار و 908 نفر از زائران و خادمان حجاج معادل 94.8 درصد کل حجاج ما به کشور بازگشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : از ابتدای عملیات بازگشت حجاج در 25 مردادماه تا کنون 83 هزار و 908 نفر از زائران و خادمان حجاج معادل 94.8 درصد کل حجاج ما به کشور بازگشتند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود :این جمعیت از حجاج و عوامل اجرایی با 344 پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عازم ایران شدند که از این تعداد 199 پرواز از فرودگاه مدینه و 145 پرواز هم از فرودگاه جده عازم این 19 ایستگاه پروازی کشور شده اند.

وی در مورد جمعیت حجاج حاضر در عربستان هم گفت : هم اکنون 10 کاروان با جمعیت یک هزار و 377 نفر در مدینه و 19 کاروان شامل 2 هزار و 609 نفر در مکه حضور دارند .

 وی با بیان اینکه شهر مکه تا ظهر فردا تخلیه و تمامی حجاج و خادمان ما به سمت فرودگاه جده عزیمت می کنند ، افزود : این جمعیت فردا به مقاصد پروازی مختلف در کشور اعزام می شوند و حجاج حاضر در مدینه هم یکشنبه 17 شهریور ماه به کشور بازمی گردند.

وی تصریح  کرد : در واقع تمامی زائران و حجاج و خادمان آنها حتی زائران بیمار هم تا یکشنبه به کشور عزیمت می کنند و هم اکنون یک بیمار در بیمارستان سعودی به دلیل شکستگی پا بستری است که به زودی عمل پای وی انجام و پس از اعزام به کشور ادامه درمان او دنبال می شود.

وی با قدردانی از صبر، نظم وانضباط حجاج کشورمان گفت : رفتار و نظم و انضباط حجاج ما مایه افتخار ایرانیان و مثال زدنی بود.

رشیدیان تصریح کرد : هم اکنون در حوزه تغذیه روزانه 11 هزار پرس غذا در مکه و مدینه در دو وعده ناهار و شام طبخ می شود ضمن آنکه فعالیت نانوایی های صنعتی استقرار یافته در مکه هم به صفر رسیده و عملا پایان کار آن اعلام شد.

 وی ادامه داد : خطوط فعال نقل درون شهری در مکه همچنان تا فردا ظهر در 15 ایستگاه با 57 دستگاه اتوبوس و 4 دستگاه ون فعال است وروزانه به طور متوسط در مجموع 2 هزار و 878 ظرفیت برای جابه جایی حجاج در مسیر هتل ها و مسجد الحرام فراهم شده است.

وی عنوان کرد : در این میان تعداد کاروان های زیارت دوره که از ابتدای ایام حج فعال بوده به صفر رسیده اما در مجموع در مدینه 86 هزار و 157 نفر از حجاج و در  مکه 86 هزار و 81 نفر از کاروان های زیارت مدینه بهره برده و استفاده کردند.

به گفته رشیدیان، 131 دستگاه اتوبوس هم برای انجام عمره مفرده حجاج طی این مدت به کار گرفته شده است.

وی در بحث راهنمایان حجاج هم گفت : هم اکنون 5 ایستگاه با 30 راهنما فعال و مشغول خدمت رسانی به حجاج است.

 

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.