پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر کشور: همه مقدمات، خدمات و تسهیلات در مرز خسروی فراهم است/ ایجاد توازن در ترافیک مرزهای اربعین با افتتاح مرز خسروی

وزیر کشور: همه مقدمات، خدمات و تسهیلات در مرز خسروی فراهم است/ ایجاد توازن در ترافیک مرزهای اربعین با افتتاح مرز خسروی
وزیر کشور گفت: با تردد زائرین اربعین از مرز خسروی، بار مرز های دیگر ما تعدیل خواهد شد و ان شاا... مسیر مناسبی برای بعضی از استان های نزدیک به این مرز فراهم خواهد شد و می تواند برای زائرین اربعین مفید واقع شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه ۱۵ شهریورماه بعد از ورود به مرز خسروی و امکانات این نقطه مرزی اظهار کرد: اینجا در مرز خسروی، همه مقدمات، خدمات و تسهیلات بحمدا... فراهم است.

وی ادامه داد: با تردد زائرین اربعین از مرز خسروی، بار مرز های دیگر ما تعدیل خواهد شد و ان شاا... مسیر مناسبی برای بعضی از استان های نزدیک به این مرز فراهم خواهد شد و می تواند برای زائرین اربعین مفید واقع شود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: دیروز ۱۵ هزار نفر از زائرین، از مرز مهران عازم عتبات شدند و در مجموع در پنج روز اول ماه محرم، حدود ۵۱ هزار نفر عازم عتبات شده‌اند که نسبت به سالهای قبل، رشد قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد. اگر همین روال ادامه پیدا کند فکر می‌کنم با افزوده شدن مرز خسروی، امسال تا سه میلیون نفر زائر در مجموع ایام منتهی به اربعین داشته باشیم.

گفتنی است؛ مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.