پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

98.2 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج به ایران بازگشتند/مکه از حجاج ایرانی خالی شد

98.2 درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج به ایران بازگشتند/مکه از حجاج ایرانی خالی شد

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا پایان وقت امشب 16 شهریورماه 98.2 درصد زائران و عوامل اجرایی حج 98 توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به کشور انتقال یافتند.

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا پایان وقت امشب 16 شهریورماه 98.2 درصد زائران و عوامل اجرایی حج 98 توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به کشور انتقال یافتند.

 به گزارش شنبه روابط عمومی سازمان حج وزیارت ، علی رضا رشیدیان با بیان این این مطلب افزود : از 25 مردادماه تا امشب 86 هزار و 897 نفر از حجاج کشورمان با 357 پرواز به کششوور بازگشتند که از این تعداد 199 پرواز از فرودگاه مدینه و 158 پرواز از جده به مقصد 19 ایستگاه پروازی در کشور انجام شده است.

 وی عنوان کرد : در این میان یک هزار و 317 نفر از حجاج بیمار ودارای شرایط خاص خانوادگی و کاری و غیره خارج از برنامه پروازی کاروان هایشان در روزهای نخستین عملیات بازگشت به کشور منتقل شدند.

 وی اظهارکرد : تمامی زائران ما تا امروز ظهر از مکه به سمت جده ترک کردند و تا انتهای امشب پرواز زائران مکه به کشور به  سرانجام می رسد.

وی اظهار کرد : فردا 6 پرواز برای انتقال 1300 نفر از زائران و عوامل اجرایی حاضر در مدینه با حجی مقبول و سعی مشکور به کشور باز می گردند.

 رشیدیان با بیان اینکه امسال زائران ما این توفیق را داشتند که ایام شهادت اباعبدالله (ع) را در این سرزمین مقدس باشند ، افزود :حجاج ما امسال عزاداری امام حسین (ع) را در کنارحرم پیامبری که حسین (ع) را از خود و خود را از حسین (ع) می دانست، برگزار کردند.

 وی گفت : خدمات رسانی در مکه به اتمام رسیده و در مدینه هنوز امروز یک هزار 810 پرس غذا در هر وعده ناهار و شام  برای حجاج و عوامل اجرایی  طبخ شد و پخت نان هم از روز گذشته پایان یافته است.

 وی افزود : در مجموع طی ایام حج امسال با راه اندازی 4 واحد نانوایی صنعتی در مدینه به عنوان نخستین تجربه ، 2 میلیون و 122  هزار و 635 قرص نان پخت و برای تغذیه حجاج توزیع شد.

وی تصریح کرد : طی ایام حج امسال همچنین 19 خط فعال در مکه بین هتلهای محل اسکان زائران و مسجدالحرام فعال شد و طی این مدت در مجموع با ایجاد 7 میلیون و 555 هزار و 140 ظرفیت جابه جایی ایجاد شد و به طور متوسط سرانه تردد هر زائر 3.7 بار بود.

رشیدیان افزود : همچنین 86 هزار و 157 نفر از حجاج از کاروان های زیارت دوره در مدینه و 86 هزار و 81 هم از کاروانهای زیارت دوره در مکه بهره مند شدند.

 وی تصریح کرد : طی این مدت 131 دستگاه اتوبوس هم برای برقراری عمره مجدد استفاده شده است.

وی ادامه داد : ایستگاه های راهنمایی حجاج هم 11 مورد با 130 نیرو در هر شیفت هم طی این مدت فعال بود به 40 هزار و 50 نفر از حجاج خدمات رسانی کردند.

  

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.