پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم آسیب شناسی عملیات حج 1440ه.ق

تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم آسیب شناسی عملیات حج 1440ه.ق
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه حج 98 عزتمندانه برگزار شد، آسیب شناسی عملیات حج امسال را برای یافتن راههای ارائه خدمات سهل تر، روانتر و دلچسب تر به حجاج ضروری دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی امروز (23 شهریورماه) در نخستین دیداربا کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت بعد از برگزاری حج 98 بر لزوم آسیب شناسی در بخش های مختلف این حوزه تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی راههای ارائه خدمات سهل تر، روانتر و دلچسب تر به زائران زمینه رضایتمندی بیشتر حجاج فراهم شود.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حج امسال عزتمندانه برگزار شد، تصریح کرد: کارهایی که انجام شده است باید تلاش جمعی تلقی کرد تا ماندگاری آن بهتر و بیشتر شود.

وی رضایت زائران از خدمات ارائه شده را لطف الهی توصیف و در عین حال خاطرنشان کرد: اگر احتمالا در برخی موارد کوتاهی وجود داشته باید استغفار و تعهد کنیم که با تلاش بیشتر جبران خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت بارش باران درعرفات و منا و عملیات موفق شرکت هواپیمایی ایران ایر"هما" درانتقال و بازگشت حجاج را نمونه ای از امدادهای الهی عنوان کرد و گفت: باید از خدا شاکر باشیم که توفیق خدمت به زائران را به ما عنایت کرد به نحوی که همه حج را آرام و بدون استرس توصیف کردند.

وی با اشاره به دیدارهای خود با حجاج در سرزمین وحی افزود: وقتی با برخی از زائران دست می دادیم آثار تلاش و زحمت کشی برای بدست آوردن یک لقمه نان کاملا حس میشد، این مردم برگردن ما حق دارند و ما مدیون آنها هستیم لذا نباید راضی به این امرشویم که حج خیلی خوب برگزار شد.

سرپرست حجاج ایرانی با طرح این سوال که آیا ما حق زائر را ادا کرده ایم یا نه؟ تصریح کرد: اینگونه سوال ها فکر انسان را به حرکت و جنب و جوش وا می دارد و در انسان پویایی ایجاد می کند تا به بررسی عملکرد خود و راهکارهای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به حجاج بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می فرماید: "ما عبد الله بشیء افضل من اداء حق المؤمن- خداوند، به چیزی برتر از ادای حق مؤمن، عادت نشده است " تاکید کرد: این حق مومن است که با انتخاب راهکارهای درست و مناسب به آنها خدمت کنیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در ادامه سخنان خود ازهمگان خواست دست دردست هم و با جدیت بیشتر برای برگزاری موفق مراسم اربعین حسینی تلاش کنند.
وی افزود: برگزاری اربعین نشاندهنده عشق به اهل بیت و برگزاری موفق آن موجب آبرومندی شیعه است. وی در پایان حاضران را به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود درخصوص سفر عمره فراخواند تا در موقع راه اندازی مجدد این سفر، خادمین ضیوف الرحمان بتوانند خدمات بهتری به عمره گزاران ارائه دهند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.