پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:

20 کارگروه ،آسیب شناسی حج امسال را انجام می دهند/پیگیری برای برقراری مجدد عمره به صورت مشروط

20 کارگروه ،آسیب شناسی حج امسال را انجام می دهند/پیگیری برای برقراری مجدد عمره به صورت مشروط

رئیس سازمان حج و زیارت از آسیب شناسی حج تمتع 98 در20 کارگروه و زیر نظر کارشناسان با تجربه خبرداد و گفت: احصا و بررسی این آسیب شناسی در بهبود کیفیت اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت از آسیب شناسی حج تمتع 98 در20 کارگروه و زیر نظر کارشناسان با تجربه خبرداد و گفت: احصا و بررسی این آسیب شناسی در بهبود کیفیت اثرگذار خواهد بود. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در دیدار با کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که با حضور نماینده ولی فقیه در این سازمان برگزار شد،با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس ، منا و مسجدالحرام و نیز شهدای حادثه اخیر عصر روز عاشورا در کربلا، خدمت به زائران و  تلاش برای خدمت رسانی شایسته به انان را ارزشمند خواند و از همه کارکنان، کارگزاران، دستگاههای همکار و تمامی افرادی که برای خدمت رسانی به ضیوف الرحمان در موسم حج تمتع تلاش کردند، قدردانی کرد.
 وی گفت : در آسیب شناسی حج امسال کارشناسان ذیربط در داخل و حتی خارج سازمان، نظرات کارشناسی خود را ارائه می دهند و در واقع از ظرفیتهای کارشناسان با تجربه بیرون سازمان نیز برای بهبود کیفیت خدمات استفاده می کنیم.
وی با قدردانی از خدمات ارائه شده در حج امسال، گفت: همه خادمان در حد استطاعت تلاش کردند تا خدمات شایسته حجاج ایرانی ارائه شود ، افزود : اگر اشکال یا مساله ای هم وجود داشته خارج از اختیار بوده است که امسال با آسیب شناسی های دقیق در کمیته های مربوطه تلاش می شود در سال آینده همه انها برطرف شود.
وی با بیان اینکه در موسم حج تمتع فرصتی برای خدمت رسانی و خادمی حجاج بیت الله الحرام  فراهم شده بود، گفت: عده ای از کارکنان سازمان حج و زیارت و نیروهای نمایندگی ولی فقیه به صورت مستقیم وعده ای دیگر نیزدرحوزه  پشتیبانی عملیات، توفیق خدمت به ضیوف الرحمان را داشتند.
رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از خدمات دستگاههای همکار به ویژه شرکت هواپیمایی هما در نقل و انتقال حجاج کشورمان تصریح کرد : تلاشهای شبانه روزی همه فعالان این عرصه اعم از پرسنل و نیروهای فرودگاهی ونیروی انتظامی حاضر در 19 ایستگاه پروازی، هیات پزشکی، هلال احمر و غیره قابل تقدیراست.
رشیدیان با بیان اینکه نباید به این سطح از خدمت رسانی بسنده کنیم ، گفت: ارتقا خدمت امری ضروری است و باید با آسیب شناسی فعالیت های صورت گرفته برای افزایش کیفیت خدمات و در عین حال کاهش هزینه ها گامهای موثرتری برداریم .
وی ابراز امیدواری کرد : با همراهی همه دست اندرکاران و دلسوزان با تجربه، آسیب شناسی حج تمتع و عتبات امسال به خوبی انجام شود تا شاهد خدمات مطلوب تر در آینده باشیم.

*پیگیر برقراری مجدد عمره به صورت مشروط هستیم 
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به موضوع راه اندازی عمره اظهار کرد: موضوع راه اندازی عمره نیز در حال پیگیری است اما تحقق این امر منوط به پذیرش و تحقق شروط ما از سوی کشور میزبان است و امیدواریم در این زمینه همراهی لازم راداشته باشند.
وی تصریح کرد: امیدواریم شرایط لازم برای اعزام عاشقان اهل بیت(ع) به سوریه نیز در چهارچوب تحقق و تامین امنیت، عزمت و کرامت زائران ما فراهم شود تا بتوانیم در تمامی این حوزه هاو اعم از حج و عتبات خدمت رسانی شایسته ای را به زائران مان داشته باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : باوجود اینکه در ایام ذی الحجه و موسم حج عمده تمرکز نیرو و امکانات ما بر روی خدمت به حجاح متمرکز شده بود اما حوزه عتبات نیز تعطیل نشد و در همان زمان حضور پرشمار زائران در عتبات عالیات به ویژه در ایام عرفه را شاهد بودیم .
رشیدیان تصریح کرد: در حال حاضر نیز سفره دیگری از خدمت رسانی با عنوان اربعین حسینی گسترده شده و در این راستا ازهمه ظرفیتهای سازمان و کارگزاران در موضوع سازماندهی ، اعزامها و هماهنگی های لازم در این خصوص بهره می گیریم و امید است خدمت شایسته ای به زائران اباعبدالله ارائه دهیم .

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

M
M ﺳﻪشنبه, 26 شهریور,1398 14:26
با سلام
من و همسرم قرار بود در سال 94 به عمره ی دانشجویی متاهلی اعزام بشیم. اما متاسفانه همه ی پروازها لغو شد. در حال حاضر هم هر دو دانشجو هستیم. خواهش می کنم حق ما رو به ما برگردانید و اگر سفر عمره بازگشایی شد ما را هم در لیست قرار بدهید.

پاسخ : در خصوص امکان راه اندازی مجدد سفر عمره از طریق رسانه های جمعی و وبگاه این سازمان اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.