پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امام حسین (ع) راضیهً مرضیه راهی پیشگاه الهی شد

امام حسین (ع) راضیهً مرضیه راهی پیشگاه الهی شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز دوشنبه (25 شهریورماه) درجلسه تواصی در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری افزود: این روزها، مصادف با ایامی است که پس از واقعه عاشورا و کربلا، قافله یاران و اهل بیت داغدار اباعبدالله الحسین (ع) غمگین و غمناک راهی شام می شوند.

وی گفت: این فتنه را حضرت علی (ع) پیش بینی کرده بودند و در فرازی از خطبه 89 نهج البلاغه آورده اند که ترسناک ترین و وحشتناک ترین فتنه، فتنه بنی امیه است.

سرپرست حجاج ایرانی، این نوع فتنه را فتنه کور، ظلمانی و تاریک خواند و در همین راستا به اقدامات معاویه ابن ابوسفیان به عنوان نماد و سمبل فتنه انگیزی بنی امیه برای نهادینه سازی آن در جامعه اشاره کرد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین نواب، نخستین کاری که معاویه در راستای قشری سازی و از درون تهی کردن اسلام انجام داد، زنده کردن اشعار و ادبیات و آداب جاهلیت بود به طوری که با قدردانی از ادبای جاهلیت، باعث شد ارزشهای اسلامی به فراموشی سپرده شود. معاویه همچنین با تبعیض میان مسلمین و ارجحیت بخشیدن به عرب در مقابل غیرعرب افضل، به گسترش فتنه در جامعه دامن زد.

وی افزود: معاویه که رقیبی جز حضرت علی (ع) نداشت، با هدف اینکه به شخصیت آن امام همام لطمه زده و جایگاه ایشان را در جامعه پایین آورد، دستور داد که از حضرت علی(ع) به عنوان یاور قاتلان عثمان یاد کنند و خود را مدافع و خونخواه عثمان معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، یکی دیگرازاقدامات معاویه در فتنه افکنی کور را، شستشوی مغزی مردم آن زمان و تهییج آنان برای به میدان آمدن و شرکت در جنگ صفین دانست.

وی گفت: معاویه همچنین از حربه جعل حدیث برای انحراف افکار عمومی استفاده کرد و بسیاری از احدایثی را که در وصف اهل بیت عصمت و طهارت بیان شده بود به نفع بنی امیه جعل کرد و حقایق را وارونه جلوه داد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب رواج سب و لعن حضرت علی (ع) را دیگر اقدامات معاویه عنوان واظهار کرد: وی علاوه بر آن که دستور داده بود در خطبه های نماز جمعه، آن امام همام را لعن کنند برای تداوم این رویه در آینده و نهادینه شدن سب اهل بیت در میان نسل های بعد، زمینه سازی می کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات معاویه آن بود که یاران مخلص حضرت علی (ع) را به روشهای مختلف از پای در آورد و حتی کسانی را که احساس می کرد در آینده ممکن است برای خود یا فرزندانش مشکل ساز شوند، حذف کرد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری، موروثی کردن حکومت را از دیگراقداماتی ذکر کرد که معاویه بنا به توصیه ابوسفیان بدعت گذاشت و افزود: وی نخستین کسی بود که سر از تن جدا کردن و بر سر نیزه افراشتن را باب کرد.

وی چنگ زدن به بیت المال، بر مسند امور قرار دادن افراد لاابالی و اوباش، ایجاد اختناق و دیکتاتوری و برخورد با هر آن کس را که از شرایط حاکم انتقاد داشت و خفه کردن صداهای مخالف در گلوها را از دیگر اقدامات تفرقه افکنانه و فتنه انگیز معاویه در میان مسلمانان ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه متأسفانه برخی از این بدعت ها همچنان در جوامع مشاهده می شود، گفت: امروز نیز برخی حاکمان در جهان اسلام به این رویه عمل می کنند و همانند اسلاف شان، فرزندان خود را حاکم و صدای مخالفان را در نطفه خفه می کنند و سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف میان جوامع اسلامی دارند؛ به طوری که علیه امام راحل، مقام معظم رهبری و شیعیان سخنان ناروا را بر زبان می رانند.

وی با بیان اینکه امروز نیز برخی شیوه های تبرئه حکومت بنی امیه در شماری از کشورهای اسلامی مشاهده می شود، افزود: دراین رابطه می توان به حذف مقبره شهدای حَرّه و تبدیل آن به پارک در مدینه که در دهه شصت و دو هجری در دفاع از شهر پیامبر اکرم در مقابل ظلم یزیدیان به شهادت رسیدند، اشاره کرد تا آیندگان از شهدای حَرّه و فلسفه شهادت آنان یاد نکنند.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر اینکه باید همیشه مواظب این قبیل تفکرات اموی بود، افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند: مسلمین باید با دقت و هوشیاری با این موارد برخورد و تلاش کنند راه اهل بیت و مسیر حزب علوی را بپیمایند و آن را در جوامع اسلامی حاکم سازند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.