پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد

ضرورت توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای برنامه ریزی ها در موسم حج آینده

ضرورت توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب برای برنامه ریزی ها در موسم حج آینده
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر آغازبرنامه ریزی برای حج سال آینده با اتمام عملیات حج، لزوم توجه به کاستی ها، کمبودها و تغییراتی را که باید در روش ها صورت گیرد، خاطرنشان ساخت و گفت: توجه جدی به این توصیه ها ضروری است.
به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درجلسه امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر آغازبرنامه ریزی برای حج سال آینده با اتمام عملیات حج، لزوم توجه به کاستی ها، کمبودها و تغییراتی را که باید در روش ها صورت گیرد، خاطرنشان ساخت و گفت: توجه جدی به این توصیه ها ضروری است.
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید برکاهش تعداد خادمان ضیوف الرحمان جهت اعزام زائران درنوبت، اعلام کرد این امردرمجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت ضروری است.

وی از حاضران خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که بدون کاهش راندمان کاری و با حفظ کیفیت کار، درارتباط با نیروهای اعزامی این دو مجموعه به حج حداقل تا ده درصد کاهش نیرو تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با برشمردن نمونه هایی از راهکارهای بکار گرفته شده در حج 98 برای آغازاین حرکت؛ تصریح کرد: اگر اعزام نیروها و عوامل در چارچوب این هدف انجام شود علاوه برکاهش هزینه ها به اعزام زائران بیشتر منجر خواهد شد و کار خدا پسندانه ای است.

وی گفت: مسئولان حوزه های فرهنگی و اجرایی این موضوع را در مجموعه خود مطالعه و بررسی کنند و گزارش آن را در جلسات آینده ارائه دهند تا تصمیم گیری صورت گیرد.

درادامه این جلسه آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از روند برگزاری حج امسال و دستاوردهای آن گزارشی ارائه کرد و از مجموعه دستگاهها و دست اندرکارانی که دربخش های مختلف به حجاج خدمت رسانی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به تشکیل 20 کمیته آسیب شناسی برای بررسی ابعاد مختلف حج 98، لزوم استفاده از نظرات و دیدگاه های کارشناسان این سازمان، بعثه و دیگر دستگاهها را دراین کمیته ها یادآور شد و تصریح کرد: باید از ایده ها، فکرها و راهکارهای جدید ظرفیت های داخلی و بیرونی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران بهره برد.

این جلسه با ارائه گزارش مسئولان و مدیران بخش های مختلف اجرایی و فرهنگی حج 98 در خصوص عملیات حج امسال ادامه یافت ونماینده ولی فقیه اظهار داشت: یکی از ویژگی های حج سال جاری آغاز زود هنگام عملیات بود و این جهت گیری باید با هدف افزایش کیفیت در بخش های مختلف همچنان مدنظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حمیداحمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین درخصوص مسئولیت های محول شده به این کمیته در ستاد مرکزی اربعین توضیحاتی بیان کرد و گفت: درکمیته فرهنگی آموزشی اربعین 22 دستگاه داخلی عضویت دارند واین کمیته با 60 نهاد و موسسه در ایران و 15 موسسه و گروه در عراق همکاری و ارتباط دارد.

وی با تاکید براینکه همه فعالیت های درعراق با هماهنگی طرف های عراقی انجام می شود، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی و واگذاری امور به مردم همواره مورد توجه این کمیته بوده است.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین همچنین به برنامه های جدید این کمیته درخصوص اعزام روحانیون، روایتگران، برگزاری محافل قرآنی ، حلقه های شعرخوانی و همایش های مختلف اشاره کرد و ازبرنامه ریزی برای تکریم حدود 2300 موکب درمراسم اربعین حسینی خبر داد.

در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت نیز بر لزوم اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی درباره برنامه ریزی ها، فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.