پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر گردشگری عراق تأکید کرد

شرایطی فراهم شود تا زائران ایرانی حداقل یک شب در سامرا اقامت داشته باشند

شرایطی فراهم شود تا زائران ایرانی حداقل یک شب در سامرا اقامت داشته باشند

وزیر گردشگری عراق و هیئت عراقی با همراهی مجردی مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولین سازمان حج و زیارت به دیدار آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس رفتند.

 

آیت الله علم الهدی در این دیدار تأکید کرد: شرایطی فراهم شود تا زائران ایرانی عتبات عالیات حداقل یک شب در سامرا اقامت داشته باشند. یک ساعت اقامت در سامرا زمان بسیار کمی است و این اجحاف در حق امامین عسکریین است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در استان خراسان رضوی به بذکر خاطره ای پرداخت و افزود: 8 ساله بودم که به همراه پدرم به سامرا رفتیم و 10روز در منزل یکی از مشایخ اهل تسنن آنجا اقامت داشتیم. در سفر اخیرم به عراق در سامرا با آقای یعقوبی(از علمای ساکن سامرا) ملاقاتی داشتم. ایشان به من گفت:مردم سامرا مردم خوبی هستند و همزیستی خوبی با شیعیان دارند. مشکلات سامرا ریشه اش در خارج از سامرا است.

 

لوا السمیسم در این دیدار ابراز امیدواری کرد: با بهبود وضعیت امنیتی در عراق و همچنین با هماهنگی و پیگیری وزارت متبوعش، زمینه برای خدمات رسانی بهتر به زوار در سامرا فراهم شود.

 

در پایان نماینده شرکت شمسا که در این دیدار حضور داشت از طرف حجت الاسلام و المسلمین دکتر موسوی ریاست سازمان حج و زیارت از آیت الله علم الهدی دعوت به عمل آورد تا با حضور در عراق و زیارت عتبات عالیات از نزدیک در جریان امور زائران ایرانی قرار گیرد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.