پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : دفاع مقدس مظهر استقامت و معیار همبستگی وجلوه گاه ایمان ملت است

رئیس سازمان حج و زیارت : دفاع مقدس مظهر استقامت و معیار همبستگی وجلوه گاه ایمان ملت است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : دفاع مقدس مظهر استقامت ، معیار همبستگی و جلوه ایمان و معنویت ملتی است که در مقابل سپاه کفر و قدرتهای استبدادی عالم قد علم کرد و در سایه مجاهدت،خودباوری و خداباوری ایستاد و پایمردی کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛علی رضا رشیدیان همزمان باهفته دفاع مقدس ضمن بزرگداشت این ایام و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی وهشت دفاع جانانه در برابر دشمن در پیامی  افزود : این استقامت تا جایی رسیده که امروز نهال نوپای انقلابش تبدیل به درختی سترگ شده و اقتدار و امنیت بی نظیر امروز را موجب شده است.

 

متن کامل این پیام به شرخ ذیل می باشد:

31 شهریور ماه ، آن هنگام که صدای شوم بمب افکن ها و زوزه آوار شدن بمبها برسرمردم شهرهای مرزی ایران گوش عدالت جهانیان را کر کرد و دهانهاشان را در مقابل این ظلم و تجاوز بست، دشمنان این ملت و نظام جنگی گسترده را رقم زدند تا در چشم برهم زدنی سرزمین حماسه های بزرگ و طلیعه داران آزادگی را فتح کنند اما نمی دانستند که این خاک وسرزمین؛ کنام شیران و پهلوانان است و خود در این آتش خواهند سوخت.

در تاریخ 31 شهریور سال 59سال، فصلی از عزت، آزادگی ، رشادت، ایثار، فداکاری، همدلی و همبستگی در تاریخ ملت ایران رقم خورد؛ بی نظیر. دورانی که نام و نان بهایی نداشت و همه چیز در رضایت خدا و خلق خدا، اخلاص و دفاع از مام میهن خلاصه می شد.

این جنگ تمام عیارکه هشت سال با استقامت دلاور مردان وشیر زنان این سرزمین با دستهای خالی اما با دلهایی مومن به خدا و مملو از عشق به میهن و مهر به یکدیگر و امید به آینده به طول انجامید، برای این ملت آزاده واستوار تبدیل به دفاعی مقدس شد که درآن هزینه ها و خونها داد اما سربلند و با عزت از آن بیرون آمد.

جنگی که با هیچ یک از استراتژی های نبردهای دنیا همخوانی نداشت زیرا رزمندگان ما با همه سربازان دنیا متفاوت بودند ؛از آنرو که الگوی رزمنده مسلمان نه غربی و نه شرقی ، نه قومیتی و نه طبقاتی بلکه ؛ ابرمرد تاریخ انسانیت علی (ع) بود که بر دشمن و قاتل خود ترحم می کرد اما بر دشمن خدا رحم نمی کرد ، از حق خود می گذشت اما حق الناس و حق الله را تا آخرین ذره ادا می نمود.

آری الگوی رزمنده مسلمان الگویی تکلیف گرا بود وبا هیچ معیاردنیای امروز سنخیت نداشت از آنرو دفاع مقدس تبدیل به تاریخی ماندگار و یادآور رشادتهای یلانی شد که چه بسیاردرعین کوچکی ،پهلوانانی بزرگ و بزرگ جنگجوهای کوچک بودند و حماسه ها خلق کردند ودر اقتدا به پیشوای نخستین شیعیان و نیز اباعبدالله (ع)، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت رجحان دادند.

آنجا که همه مردان و زنان سرزمین پارس در برابر جنود شیطان، یکپارچه مقاومت شدند و پرچم عزت،افتخار و آزادگی  ایران اسلامی را برافراشتند .

آری، دفاع مقدس مظهر استقامت ، معیار همبستگی و جلوه ایمان و معنویت ملتی است که در مقابل سپاه کفر و قدرتهای استبدادی عالم قد علم کرد و در سایه مجاهدت،خودباوری و خداباوری ایستاد و پایمردی کرد تا امروز که نهال نوپای انقلابش تبدیل به درختی سترگ شده و اقتدار و امنیت بی نظیر امروز را موجب شده است.

اینک در سالرروز آغاز جنگ تحمیلی اگر دفاع مقدس و یاد و نام شهدا و ایثارگری های آنان را گرامی می داریم از برای آن است که آرمان ها،ارزش هایی که آنها در راه احیای آن جانشان را فدا کردند احیا شود باید که  منش و روش و ایثارگری ها واز خودگذشتگی آنها در جامعه ترویج شود موضوعی که در توطئه ها، تحریم ها و فشارهای امروز دشمنان بیش از هر امری برای جامعه ما حیاتی است .

آری گرامیداشت دفاع مقدس و بزرگداشت یاد وخاطره شهدا و ایثارگران و جانبازان زمانی است که این ارزش ها و روش ها در جامعه احیا گردد و مهربانی ، خلوص ، ایثار و فداکاری ، نوع دوستی و مقاومت در  برابر دشمن بیش از پیش قوت یابد تا از این ورطه هم سربلند بیرون آییم.

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.