پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

باید یاد و خاطره شهدای منا و مسجدالحرام را زنده نگه داشت / هفته دفاع مقدس زمانی برای احیای ارزشها

باید یاد و خاطره شهدای منا و مسجدالحرام را زنده نگه داشت / هفته دفاع مقدس زمانی برای احیای ارزشها

رئیس سازمان حج و زیارت با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس ،منا و مسجدالحرام گفت: مسئولیت سنگین همه ما پیگیری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا است ومسئولیت خطیر دولت عربستان نیز پیش بینی و برنامه ریزی برای عدم تکرار چنین فاجعه انسانی در خانه امن الهی است.

رئیس سازمان حج و زیارت با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس ،منا و مسجدالحرام گفت: مسئولیت سنگین همه ما پیگیری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا است ومسئولیت خطیر دولت عربستان نیز پیش بینی و برنامه ریزی برای عدم تکرار چنین فاجعه انسانی در خانه امن الهی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان سه شنبه دوم مهرماه در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای منا و مسجد الحرام در سازمان حج و زیارت افزود :
وی افزود: شهدای این سرزمین، عزت، سربلندی و آزادی را به ما هدیه دادند و باید قدردان این نعمت باشیم و خانواده های آنان را پاس بداریم .
وی تصریح کرد: شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام چون شهدای دفاع مقدس جایگاه والایی دارند زیرا طبق روایات«کسی که نیت حج می کند و از خانه خود برای خدا و رسولش هجرت می کند و در این مسیر مرگ او فرامی رسد، اجر و ثواب اش با خدا است".
وی افزود: شهادت برای کسانی که به قصد زیارت کعبه در میقات ،لباس احرام و عشق به تن کردند و در طواف خانه عشق عمره به جای آوردند و سعی صفا و مروه نمودند و در احرام مجدد در عرفات حضور یافته واز کفار برائت جسته و دعای عرفه را زمزمه کردند و در مسیر جهاد با نفس و رمی شیطان جان خود را از دست داده و به لقا الله پیوستند، سعادت است.
رشیدیان تاکید کرد: همانگونه که رهبرانقلاب هم به خوبی برآن تاکید داشتند نباید این فاجعه و شهدای آن که فقط  حجاج ایرانی نبودند به راحتی از اذهان پاک شود و فاجعه منا فراموش شود.
وی در ادامه با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا ونیز ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت : ملت ما ملتی حسینی (ع) است  امروز شاهدیم که فرهنگ و نهضت عاشورا فراگیر شده و برادران اهل سنت و اهل کتاب نیز در مراسم و عزاداری اباعبدالله در کنار شیعیان حضور می یابند و و این توفیقی بزرگ برای کسانی است که در جهت گسترش فرهنگ و نهضت عاشورا و کربلا حرکت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه شور و شعور مکتب حسینی هیچ وقت خاموش نمی شود ، اظهار کرد : حماسه حسینی ،حماسه ایثار و فداکاری، آزادگی، کرامت و شجاعت و هدف مکتب عاشورا عاطفه، محبت و شجاعت انسان ها است  چنانکه امام حسین (ع) در آخرین لحظات دشمنانش را به آزادی، عدالت و رهایی از گناه و ظلم دعوت می کند .
 وی افزود : حتی بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز این حرکت را حضرت زینب (س)و امام سجاد (ع)در مسیر اسارت ادامه دادند.
وی با اشاره به مقام حضرت ابراهیم (ع) گفت: حضرت ابراهیم (ع) به فرمان الهی فرزند خود اسماعیل را به قربانگاه برد و خلیل الله شد و اباعبدالله در مسیر نهضت عاشورا با خدا معامله ای کرد که ثارالله نام گرفت و خدا برای کسی که همه داشته ها و عزیزان و یاران خود رابرای او فدا می‌کند، منزلتی ویژه و قائل است.
رئیس سازمان حج و زیارت ، تقارن این سه مناسبت را مهم دانست و گفت: رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان این سرزمین برای دفاع از ارزش‌های انقلاب ، نظام اسلامی و مام میهن از همه چیز خود گذشتند و به احیای مکتب عاشورا پرداختند.
وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس از سرورو سالار شهیدان الگو گرفته اند، افزود: سال‌های دفاع مقدس مکتبی بود که به ما شهادت، ایثار، هجرت و مبارزه برای خدا را آموخت و جبهه ها سرشار از عشق و شورو شعور حسینی بود و که برگرفته از راه امام حسین(ع) بود.

رشیدیان با بیان اینکه شهدا مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته اند، گفت: ایام دفاع مقدس زمانی برای احیای ارزش‌های والای دینی و فرهنگ کار وتلاش خالصانه برای خدا همانند عدالتخواهی، آزادی و عشق به بندگان خدا و الهی شدن و رشد ارزش های انسانی در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا مورد توجه قرار گیرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرصتی برای احیای ارزش های جهاد و مدیریت جهادی در کشور است که امروز همه نیز بر آن تاکید دارند.
وی تصریح کرد : امروز همه باید بکوشیم درهر جایگاهی که هستیم برای اعتلای ارزشهای دینی، خودباوری و خداباوری و پیشرفت کشور و توسعه جامعه و ارتقا رفاه و زندگی مردم تلاش کنیم؛ هر کس باید در حوزه خود و در مدیریت جهادی حرکت کنند به گونه ای که افراد در هدف والایی که دارند از همه امکانات برای بهینه تر شدن کارها و بهتر شدن شرایط انسان ها استفاده کنند.
وی افزود: دفاع مقدس و فرهنگ شهادت را نباید فراموش کنیم زیرا هر شهیدی که خون خود را برای انقلاب و نظام اسلامی داده مسئولیتی سنگین بر دوش تک تک ما گذاشته و امید است در مسیر عزت شهدا و اقتداراین نظام و آبادانی ایران زمین ثابت ‌قدم باشیم.

فاطمه یوسفی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.