پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت:

خدمات بیمه ای فقط شامل ثبت نام کنندگان در سامانه سماح خواهد شد/ تعهدات بیمه گر برای زائران اربعین حسینی

خدمات بیمه ای فقط شامل ثبت نام کنندگان در سامانه سماح خواهد شد/ تعهدات بیمه گر برای زائران اربعین حسینی
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج وزیارت با اشاره به خدمات بیمه ای برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح گفت: شرکت بیمه ای تعهداتی را در خصوص درمان سرپایی، کلینیکی ، نقص عضو و فوت انجام می دهد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره نام نویسی زائران اربعین در سامانه سماح و تعهدات بیمه ای برای آنها اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، نام نویسی از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح و زیر نظر کمیته ثبت نام و اعزام که به عهده سازمان حج وزیارت است، انجام می گیرد؛ در این سامانه موضوع بیمه و خدمات درمانی هلال احمر نیز وجود دارد.
وی افزود: بیمه یکی از الزاماتی محسوب می شود که خدمات قابل توجهی برای بیمه شدگان به دنبال دارد بنابراین ما نیز توصیه می کنیم که تمامی زائران در زمان ثبت نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات، هزینه های بیمه ۱۵ هزار تومان و خدمات درمانی ۷ هزارتومان را واریز نمایند .
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی تصریح کرد : هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعهدات بیمه افزایش یافته است.
وی با اشاره به خدمات بیمه ای برای زائران اربعین گفت: خدمات بیمه ای فقط شامل زائرینی می شود که در سامانه سماح ثبت نام کرده و با گذرنامه معتبر از مرزهای قانونی کشور به عراق عزیمت می کنند؛ محدوده بیمه‌ای هریک از بیمه شدگان نیز در مسیرهای زمینی و هوایی معین شده است.

وی افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمه‌ای، مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی کشور در مبادی خروجی و ورودی است و طبق تعهدات ذیل خدمات مناسبی از سوی شرکت بیمه گر صورت می پذیرد.

وی به تعهدات شرکت بیمه گر برای ثبت نام کنندگان در سماح اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه های درمانی، بستری، بیمارستانی، اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگان تا سقف ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی افزود: پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه شدگان به میزان ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۴۰ میلیون تومان انجام می گیرد.
وی به پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: پرداخت غرامت ناشی از فوت بر اثر حوادث نیز به میزان مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان انجام می گیرد.
وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حوادث برای هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: طبق تعهدات شرکت بیمه ای پرداخت خسارت مستلزم مدارک لازم خواهد بود و در صورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه شدگان مربوط به حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ وقوع حادثه می‌بایست به بیمه گر اعلام شود و متعاقب آن مدارک و مستندات ارسال گردد.
وی در پایان توصیه کرد که زائران اربعین امسال ضمن نام نویسی در سماح از خدمات بیمه ای و درمانی با حداقل هزینه ها، بهره بگیرند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.