پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

2500 نیروی هلال احمر به زائران اربعین خدمت می کنند

2500 نیروی هلال احمر به زائران اربعین خدمت می کنند
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر در عملیات خدمت‌رسانی هلال احمر ایران به زائران پیاده در اربعین حسینی ۹۸ خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۷۲ نفر از خراسان رضوی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ دکتر محمدتقی حلی‌ساز در همایش برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و خدمات خادمان و دست‌اندرکاران درمانی و امدادی در اربعین ۹۸، افزود: پیش‌بینی می کنیم تعداد زوار در اربعین حسینی امسال افزایش یابد.

وی افزود: امسال ۷ پایگاه در مسیر نجف به کربلا و ۳ پایگاه در مرز خسروی برای خدمت به زائران اضافه می‌شود و افزایش ۴۰ درصدی خدمات و نیروهای امدادی را در نظر گرفته ایم و برای نخستین بار دو پایگاه به‌صورت استانی و توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مدیریت می‌شود که در درمانگاه نبا در شهر نجف اشرف و در عمود ۱۰۹۲ در ۱۵ کیلومتری مسیر نجف به کربلا قرار دارد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه امدادگران استان‌ها به‌صورت مستقیم از استان خود به عراق اعزام می‌شوند و همچون سال‌های قبل نیازی به حضور نیروها در تهران نیست، گفت: در این عملیات ۱۶۰ تن دارو ارسال می شود و اعزام‌ خادمان زائران در اربعین از امروز آغاز شده و تا سوم آبان ماه ادامه می‌یابد.

به گفته وی، مراکز درمانی هلال احمر، مجهز بوده و در اربعین به‌صورت شبانه‌روزی فعال می‌شود و برای بیماران خاص ۴۰ آمبولانس و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز به بیماران سریعا رسیدگی نمایند.

وی از به‌کارگیری ۴۰ نفر از منتخبان جوان جمعیت هلال احمر از سازمان جوانان برای ارائه خدمات اولیه درمانی در مناطق پرازدحام و مسیرهای حرکت زائران در اربعین امسال خبر داد.

دکتر سیدمجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در این همایش، گفت: امسال ۹۶ نفر از جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در درمانگاه نبا شهر نجف اشرف و ۵۹ نفر نیز در عمود ۱۰۹۲ در مسیر نجف به کربلا به همراه یک دستگاه آمبولانس، یک تریلی امدادی و ۱۵ نفر نیروی امدادگر در عملیات امدادی اربعین حسینی به زائران پیاده حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به ماموریت ویژه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دهه آخر ماه صفر، بیان کرد: در مرحله بعد و در ایام دهه شفاعت ۱۳۰۰ نفر در ۶ محور مواصلاتی به مشهد به بیش از ۳۵۰ هزار زائر پیاده رضوی در بیش از ۱۲۰ پایگاه امدادی با مشارکت ۲۳ استان کشور در قالب طرح همسفران خورشید به زائران پیاده امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

جواد شاد، مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی هم گفت: در اربعین امسال باتوجه به حذف ویزا، حضور بیش از ۳ میلیون نفر از ایران در کربلای معلی پیش‌بینی شده و تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۹۰ هزار نفر از خراسان رضوی هستند.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی افزود: در این راهپیمایی عظیم و میلیونی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر که همراهی این کاروان را دارند کاری زینبی انجام می‌دهند و این توفیق نصیب و روزی هر فردی نمی‌شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.