پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

ضرورت بیمه برای زائران اربعین حسینی/ریالی از هزینه ثبت‌نام به سازمان های دولتی نمی‌رسد

ضرورت بیمه برای زائران اربعین حسینی/ریالی از هزینه ثبت‌نام به سازمان های دولتی نمی‌رسد
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به ضرورت بیمه برای زائران اربعین حسینی گفت: رضایت زائران برای ما حائز اهمیت است و طرفدار آنها هستیم؛ ضمن اینکه ریالی از هزینه‌های پرداختی در سامانه سماح(بیمه و خدمات درمانی) به سازمان‌های دولتی و غیردولتی تعلق نمی‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: ما امسال با توجه به افزایش جمعیت زائران با شرایط جدیدی مواجه هستیم؛بعد از چهار سال مذاکره با عراق، یکی از آرزوهای زائران محقق شد و‌ موضوع رایگان شدن روادید ابتدا مورد توافق قرار گرفت و‌ در نهایت در تفاهم‌نامه دو‌ کشور، لغو روادید هم از اول تا پایان صفر صورت پذیرفت.
وی با اشاره به نام‌نویسی حدود ۲ میلیون زائر در سامانه سماح، افزود: ما برای اربعین امسال بیش از ۳ میلیون زائر پیش‌بینی می‌کنیم که عمده خدمات زائران در زمینه اسکان و تغذیه نزدیک اربعین صورت می‌گیرد، اما ما با توجه به افزایش تعداد زائران، حدود ۳ روز خدمات‌دهی را افزایش دادیم.

**حدود 45 هزار زائر ایرانی تاکنون وارد عراق شدند
ذوالفقاری با بیان اینکه از ۱۶ مهر تا ۲ روز پس از اربعین موکب‌ها خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند، گفت: تا عصر امروز حدود ۴۵ هزار نفر از مردم کشورمان از مرزها خارج شدند بر همین اساس برنامه‌ها تغییراتی داشت چرا که ما توقع نداشتیم در این چند روز این تعداد زائر از مرزها خارج شوند.

ذوالفقاری همچنین در بخشهای دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه درخواست صدور گذرنامه امسال نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی فعالیت خود را برای صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی شبانه روزی کرده است.

ذوالفقاری به پیش‌بینی شرایط بحرانی حمل و‌نقل برای سفر بهتر زائران اشاره کرد و گفت: در شرایط بحرانی حمل و نقل برای اینکه زائران در مرز مستقر شوند یا در شهرهای اطراف اسکان یابند، برنامه‌ریزی شده است تا شرایط عادی شود. این برای زمانی است که تعداد زائرانی که از حماسه اربعین بازمی‌گردند بیش از پیش‌بینی‌ها باشد.

**مشکل گره ترافیکی در مرز مهران امسال برطرف شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهرداری از پارکینگ تا نقطه صفر مرزی زائران را منتقل می‌کند، گفت: زائران امسال دیگر مشکل گره ترافیکی در مرز مهران نخواهند داشت و‌سرعت تردد بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌ها درباره سرقت خودروها مسؤول هستند، خاطر نشان کرد: ماشین‌هایی را که به سمت مهران حرکت می‌کنند، باید مبلغی را به عنوان عوارض پرداخت می‌کردند که با مذاکرات این عوارض برای زائران حذف شد. ما پیگیر سفر بهتر زائران هستیم.

**هزینه بیمه و خدمات درمانی را نرخ‌گذاری نکردیم بلکه کاهش دادیم

وی با اشاره به بیمه زائران اربعین حسینی خاطر نشان کرد: اگر در قبال زائران مسؤول هستیم باید به فکر رفع مشکلات آن‌ها هم باشیم. برخی می‌گویند چرا ستاد اربعین در سامانه سماح برای بیمه و خدمات درمانی نرخ‌گذاری کرده است، در طول سال ۳۸ هزار تومان برای بیمه‌و درمان اخذ می‌شود که این‌مبلغ را ما به ۲۲ هزار تومان کاهش دادیم. به طوری که هزینه دریافتی هلال احمر که در زمان عادی 16 هزار تومان بود از ۱۶ هزار تومان به ۷ هزار تومان رساندیم. بنابراین، ما در زمینه بیمه و خدمات درمانی نرخ‌گذاری نکردیم، بلکه نرخ بیمه و خدمات درمانی را کاهش دادیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه هلال احمر حدود ۲۲۰ تن دارو‌و‌تجهیزات به عراق ارسال کرده است، گفت: در رابطه با بیمه هم ۱۵ هزار تومان زائران باید بپردازند. برای مرگ بر اثر حوادث ۲۴۰ میلیون تومان و فوت عادی ۴۰ میلیون تومان بیمه‌گر تعهد کرده است. همچنین بیمه‌گر در نقاط مختلف حضور دارد تا در صورت بروز مشکل هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و در غیر این صورت با ارائه مدارک زائران می‌توانند هزینه پرداخت شده را از بیمه دریافت کنند.

**ریالی از هزینه‌های پرداختی زائران در سامانه سماح به سازمان‌های دولتی و غیردولتی تعلق نمی‌گیرد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه ما می‌گوییم بیمه برای سفر زائران اربعین ضروری است، تصریح کرد: ما طرفدار زائر هستیم ضمن اینکه هیچ حسابی در ستاد مرکزی برای این امور فعال نیست و ریالی از هزینه‌های پرداختی در سامانه سماح به سازمان‌های دولتی و غیردولتی تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بدون بیمه به عراق رفت و مشکلی پیش آمد توقع حمایت نباید داشته باشد، گفت: تمامی اقدامات ما برای رفاه بیشتر زائران است.

ذوالفقاری با بیان اینکه کتاب‌هایی از سوی‌کمیته فرهنگی تهیه شده است تا زائران با قوانین و برخی شرایط عراق آشنا شوند، خاطر نشان کرد: کسانی که برای اولین بار به این سفر مشرف می‌شوند، باید حتما با افرادی که قبلا به این سفر تشرف یافتند، همراه شوند تا سفر با معنویت و بهتری داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان گفت: سفر اربعین با همه سفرها متفاوت است و خواهشمندیم هر کسی که می‌تواند برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین ما را یاری دهد، وارد عمل شود چرا که ما از این اقدامات و فعالیت‌ها استقبال می‌کنیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.