پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر کل برنامه ریزی، تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت

اکثر زائران خانه خدا بدون تغییر گروه قیمتی به حج می روند

اکثر زائران خانه خدا بدون تغییر گروه قیمتی به حج می روند

سید عباس حسینی مدیر کل برنامه ریزی، تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت با اشاره به تغییر گروه قیمتی برخی زائران حج امسال گفت: اکثر زائران خانه خدا بدون تغییر گروه قیمتی خود به حج می روند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت وی با اشاره به کاهش 20 درصدی زائرین حج توسط عربستان اظهار داشت: بنابر تصمیم دولت عربستان و به جهت تخریب،ساخت و ساز و توسعه حرم نبوی و محدود شدن مطاف مبنی بر اینکه از سهمیه کلیه کشورهای اسلامی 20 درصد کاهش یابد ، به همین منظور و پس از اعلام دولت عربستان مبنی بر این کاهش از تعداد 79 هزار و 409 نفر که توسط رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان تفاهم شده بود، بالاجبار و توسط عربستان این تعداد به حدود 64 هزار نفر رسید.

حسینی تصریح کرد: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده طی مذاکره با مالکین ، تعدادی از هتل های اجاره شده قبلی از سیستم اجاره در مکه و مدینه لغو ومبلغ قرارداد تعدادی از هتلها نیز 10 الی 20 درصد کسر شد.برای لغو قرارداد نیز هتل‌های سطح پایینی را که از نظر ارزیابی در سال‌های گذشته دچار مشکل بودند و هتل‌هایی را که زائران از سرویس دهی آنها رضایت نداشتند قراردادشان را لغو کردیم.

هتل‌هایی که دور بودند و هتل‌هایی که مشکل خاص داشتند حذف شدند و بر اساس اولویت بندی قرارداد ما تصمیم بر آن شد که هتل‌های خوب همچنان باقی بماند و با این زمینه هیأت اجاره مسکن ما این اقدام را انجام دادند و در مرحله بعد مشمول یکسری از زائران ما شده است و ما در ابتدای لغو قرارداد هتل‌ها زائران را در نظر نگرفتیم و سرویس‌دهی را در نظر گرفتیم که سرویس دهی خوبی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان حج و زیارت در تعدیل صورت گرفته تمام تلاش خود را برای رفاه حال زائران در نظر گرفته تا زائران خانه خدا در گروه های ثبت نامی قبلی خود استقرار یابند اما با توجه به محدودیت های موجود و استرداد برخی از هتل ها برخی زائران در گروه های قیمتی بالاتر قرار گرفته اند.

مدیر کل برنامه ریزی، تدارک و امور رفاهی سازمان حج و زیارت با اشاره به تخصیص مسکن و تعدیل های صورت گرفته بیان داشت: هتل ها متناسب با عدد ثبت نام قطعی زائرین تخصیص پیدا کرد و حتی المقدور از حذف گروهها جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: اسکان زائران خانه خدا در هتل ها در حد امکان به صورت استانی تنظیم شده و تقریبا کاروان های یک استان در یک هتل قرار دارند. همچنین تعادل پرواز حجاج به صورت مدینه قبل و مدینه بعد با توجه به تاریخ دار بودن هتل های مدینه و تفاوت ایستگاههای پروازی صورت گرفته است.

حسینی در خصوص افزایش و یا کاهش گروه های قیمتی برخی حجاج گفت: اکثر زائران خانه خدا بدون تغییر گروه های قیمتی قبلی خود به حج می روند اما برخی زائران که تعداد آن اندک است با تغییر گروه قیمتی بدهکار و یا بستانکار می شوند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.