پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز فعالیت قرارگاه های مرزی هلال‌احمر در مرزهای خروجی برای زائران اربعین حسینی

آغاز فعالیت قرارگاه های مرزی هلال‌احمر در مرزهای خروجی برای زائران اربعین حسینی
سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز فعالیت قرارگاه های مرزی هلال احمر برای امدادرسانی به زائران در اربعین حسینی از امروز (یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸) در مرزهای خروجی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از جمعیت هلال احمر؛ حامد سجادی با اعلام این مطلب افزود: با آغاز به کار و فعالیت این چهار قرارگاه مرزی، ۵۴۰ نیروی عملیاتی آماده خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی هستند.

وی گفت: همچنین ۲۷ پایگاه ثابت و ۳۷ پایگاه موقت در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه با استفاده از ۸۸ دستگاه آمبولانس، ۹۵ دستگاه خودوری عملیاتی و چهار فروند بالگرد به ارائه خدمات و انجام عملیات امداد و نجات برای حوادث احتمالی، اسکان اضطراری و امدادرسانی به هنگام در زمان اضطرار برای زائران ایرانی در داخل خاک عراق خواهند پرداخت.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: پیش بینی برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری در شرایط بحران در مرزهای یادشده با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ستاد مرکزی اربعین نیز در دستورکار این سازمان قرار دارد و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات امدادی مناسب به زائران در داخل و خارج از کشور در برنامه های این سازمان و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برنامه ریزی شده است.

سجادی گفت: هم اکنون نمایندگان این سازمان در قرارگاه های مرزی یادشده مستقر شده اند تا با حضور آنان هماهنگی ها و توان امدادی قرارگاه های مرزی برای خدمات رسانی بیشتر به زائران ایرانی اربعین حسینی افزایش یابد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.