پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

3 دسته داروهای ممنوعه برای زائران اربعین مشخص شد/بیماران خاص با پزشک مشورت کنند

3 دسته داروهای ممنوعه برای زائران اربعین مشخص شد/بیماران خاص با پزشک مشورت کنند
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین به داروهای ممنوعه اشاره کرد و گفت: داروهای ممنوعه در زمان اربعین با زمان عادی برای سفر به عراق تفاوتی ندارد و به طور کلی سه دسته از داروها هستند که زوار اجازه بردن به عراق را هم در زمان اربعین، قبل و بعد از آن ندارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ دکتر حسن نوری ساری دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به داروهای ممنوعه برای ایام اربعین حسینی گفت: داروهای مخدر و داروهای خواب آور داروهای روان گردان را زوار نمی توانند به همراه داشته باشند و اگر کسی به دلیل پزشکی در حال مصرف دارو است باید حتما قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کند و سپس به زیارت مشرف شود.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه داروهای پزشکی به طور کلی ممنوعیت خاصی ندارند، اظهار کرد: به طور کلی بردن داروها برای افراد دیابتی و دارای فشار خون مشکلی ندارد. عمدتا نگرانی برای داروهای مخدر از جمله استامینوفن کدئین است و کدئین جزو داروهای ممنوعه به حساب می آید.

وی افزود: همچنین داروی دیفن اکسیلا که برخی برای مشکلات گوارشی مصرف می کنند و داروهایی مثل دیازپام ممنوعه هستند که باید جاگزین شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که به دلایل بیماری های مزمن دچارند و تحت درمان داروی خاص هستند حتما باید به پزشک خود مراجعه کنند و توصیه می کنم دو سری دارو همراه داشته باشند تا اگر به هر دلیلی این داروها مفقود شد، داروی دیگر در دسترس داشته باشند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.