پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران

توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران
رئیس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت گفت: زائران آب و املاح بدنشان را به موقع تامین کنند تا دچار گرمازدگی و کم آبی بدن نشوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ دکتر حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت گفت: با توجه به شرکت مردم از اقصی نقاط دنیا امکان انتقال ویروس و میکروب به افراد وجود دارد لذا رعایت نکات بهداشتی به شدت حائز اهمیت است.

وی افزود: امسال اربعین در شرایطی برگزار می شود که احتمال گرمی هوا وجود دارد، لذا زائران از لباس و کفش مناسب و عینک آفتابی استفاده کنند و آب و املاح بدنشان را به موقع تامین کنند تا دچار گرمازدگی و کم آبی بدن نشوند.

رئیس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت با بیان اینکه شستشوی مرتب و صحیح دستها با آب و صابون قبل از خوردن غذا و مواد آشامیدنی و بعد از اجابت مزاج ضروری است گفت: زائرانی که بیماری مزمنی دارند و باید داروهایی به همراه داشته باشند حتما داروهای مورد نیاز خود را کمی بیشتر از نیاز تهیه کنند.

وی ادامه داد: زائرانی که مقاومت بدنشان در برابر بیماری ها کم است مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، به دلیل تراکم جمعیتی امکان انتقال بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا وجود دارد لذا بیماران از ماسک استفاده کنند و از روبوسی و دست دادن به دیگران بپرهیزند.

وی تأکید کرد: زائران از مصرف سبزیجات خام که به شکل غیرمطمئن عرضه می شوند بپرهیزند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.