پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام بیش از دو میلیون 600 هزار نفر از زائران اربعین در سامانه سماح

ثبت نام بیش از دو میلیون 600 هزار نفر از زائران اربعین در سامانه سماح
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی امروز با اشاره به آخرین آمار نام نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: تا پایان عصر امروز سه شنبه 16 مهرماه بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متقاضیان، ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند گفت: درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ در خدمت متقاضیان است.

وی افزود: متقاضیان سفر اربعین حسینی می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا حتی از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

وی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین متقاضی سفر به عتبات را دارند، خاطر نشان کرد: تاکنون استان‌های تهران، خورستان و اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین متقاضی سفر به پیاده‌روی اربعین حسینی را ثبت کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: امیدواریم تمامی زائران برای بهره‌مندی از خدمات بیمه ای و درمانی در سامانه سماح به آدرس فوق ثبت‌نام کنند.

وی به زائران توصیه کرد که ضمن ثبت نام در سامانه سماح و تکمیل اطلاعات ، با گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

گفتنی است، تردد زائران اربعین حسینی از چهار مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و مرز هوایی آغاز شده و در روزهای آتی بر تراکم حضور زائران افزوده می شود؛ بنابر پیش بینی ها امسال در ایام اربعین حسینی بالغ بر سه میلیون نفر از مرزهای کشورمان وارد عراق می شوند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.