پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رونمایی از درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع)

رونمایی از درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع)

درهای حرم مطهر حضرت عبای(ع) با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امام جمعه ایلام و مردم ولایتمدار ایلام رونمایی شد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، صبح امروز(2 مرداد) در این خصوص گفت: هزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع) بعد از طی مراحل تکمیلی رونمایی شد.

وی، با بیان اینکه درهای حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع)، با کمک های اهدایی مردم ولایتمدار استان ساخته شده است، افزود: برای ساخت درهای حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) 11 میلیارد ریال هزینه شده که مردم استان ایلام تاکنون شش میلیارد ریال از هزینه آنها را به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت کرده اند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، ابراز کرد: ساخت درهای حرم مطهر باب الحوائج قمر بنی هاشم به دست توانمند هنرمندان زبردست و ماهر استان فارس در طول یک سال و چهار ماه طول انجام شده است.
 

حجت الاسلام چراغی پور، تصریح کرد: کار مونتاژ و تکمیلی این درها همزمان با میلاد باسعات امام زمان(عج) در مدت 25 روز در سالن فنی حرفه ای آغاز و هم اکنون به پایان رسیده و کار رونمایی از این درها همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت الاسلام سید رضا تقوی، صورت گرفت.

بیان اینکه این در‌ها در ابعاد 2 متر و 60 سانت عرض و 3 متر و 30 سانتی‌متر ارتفاع و از چوب ساج ساخته شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت این درب‌ها، علاوه بر ساج از چوب‌های عناب، فوفل و نارنج نیز استفاده کرده و هنرهایی چون گره کاری و مشبک کاری را روی آن پیاده کرده‌اند.

گفتنی است، نزدیک به چهار هزار نفر از مردم ایلام در این مراسم معنوی حضور داشته و پس از رونمایی این درها جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) در مصلی بزرگ شهر ایلام و در کنار این درها برگزار شد.

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.