پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : بالغ بر 2 میلیون و 459 هزار زائر اربعین از مرز خارج شدند

رئیس سازمان حج و زیارت : بالغ بر 2 میلیون و 459 هزار زائر اربعین از مرز خارج شدند

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد : تا کنون بیش از 2 میلیون و 459 هزار، زائر اربعین از 4 مرز زمینی کشور به مقصد کربلا و نجف اشرف خارج شدند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان با بیان این مطلب افزود : از این تعداد، از ابتدای ماه صفر 73 هزار زائر نیز از طریق مرز هوایی عازم عتبات شده اند.
وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم گسترده از زائران راهی مرزها و از آنجا عازم عتبات شده اند ، گفت : همچنان هم مرزها با ازدحام مواجه است چنانکه فقط بیش از یک میلیون و 376 هزار 900 زائر از طریق مرز مهران وارد عراق شده اند.

وی افزود : بعد از مهران بیشترین جمعیت زائر خروجی با رقم 645 هزار و 987 نفر مربوط به مرز شلمچه و نیز مرز چذابه با 279 هزار و 280 زائر می باشد.

وی عنوان کرد : از مرز خسروی نیز تا کنون 112 هزار و 426 زائر ایرانی به مقصد عتبات خارج شده اند.

رشیدیان افزود : از کل این زائران تا کنون بالغ بر 580 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند که با رقم زائران بازگشتی از طریق هوایی به تعداد 608 هزار و 400 نفر می ر سند.

رشیدیان با بیان اینکه امسال اقبال زائران ایرانی به زیارت اربعین رشد چشمگیری داشته است ، گفت : سال گذشته حدود دو میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند و رقمی بیش از دو میلیون نفر از کشورمان به سفر اربعین رفتند.

وی عنوان کرد : اما امسال تا کنون بالغ بر 3 میلیون و 54 هزار و 746 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

به گفته وی ، از این تعداد یک میلیون و 934 هزار و 247 نفر مرد و یک میلیون و 120 هزار و 595 نفر دیگر را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه طی روزهای باقیمانده تا اربعین آمار ثبت نام و خروج از کشور روند افزایشی دارد، توصیه کرد: زائرانی که به عتبات می روند پس از زیارت سریعتر به کشور بازگردند تا با مشکلات بازگشت مواجه نشوند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.