پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرانه زائران در بحث فرهنگی باید افزایش یابد

سرانه زائران در بحث فرهنگی باید افزایش یابد
حجت الاسلام والمسلمین نواب در حاشیه بازدید از فعالیت های کمیته فرهنگی اربعین در نجف گفت: امروز سرانه فرهنگی زائر بسیار کم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب ضمن بهره‌برداری درست از فرصت بوجود آمده، سطح خدمات فرهنگی را با شیوه‌های مختلف افزایش دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر خود به عتبات با حضور در محل استقرار کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در نجف اشرف از فعالیت‌های چشمگیر نیروهای این کمیته در عراق تقدیر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب حضور در میان زائران اربعینی و خدمت رسانی به این عزیزان را بسیار ارزشمند خواند و گفت: فرصتی که در اختیار همه ما گذاشته است،‌ فرصت بسیار مغتنمی است که باید قدر آن را بدانیم و از آن به خوبی در جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه فرصت ها به سرعت می گذرد و باید از فرصت هایی که بوجود می آید به خوبی بهره گرفت،‌ افزود: بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید و علما آرزو دارند که به زائران حسینی خدمت کنند و باید این فرصت را قدر بدانیم و گرنه پشیمان می شویم.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: درقبال زائرانی که در این مسیر آمده اند، ما وظیفه ای داریم که اگر کوتاهی کنیم در آینده خودمان را نخواهیم بخشید، بنابراین باید در خصوص این حرکت عظیم برنامه و خوراک فرهنگی مناسبی تدارک دیده شود تا زائران در فرصت حضور در مراسم اربعین بتوانند به خوبی از این اجتماع عظیم بهره بگیرند.

وی یادآور شد: امروز سرانه فرهنگی زائر بسیار کم است،‌ بسیاری از زائران در جلسات حضور ندارند، لذا باید با برنامه ریزی مناسب ضمن بهره برداری درست از فرصت بوجود آمده، سطح خدمات فرهنگی را با شیوه های مختلف افزایش دهیم.

در حاشیه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و همچنین سایر اعضای کمیته به صورت جداگانه گزارشی از فعالیت های این کمیته در اربعین امسال ارائه کردند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.