پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

سامانه سماح در مدیریت اعزام زائران اربعین بسیار تاثیرگذار است

سامانه سماح در مدیریت اعزام زائران اربعین بسیار تاثیرگذار است
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به افزایش حجم زائران در اربعین حسینی، مدیریت اعزام زائران توسط سامانه سماح را بسیار موثر دانست و بر تشویق زائران به منظور نام نویسی در این سامانه و بیمه خدماتی درمانی و پزشکی آن ها تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛
آیت الله سیدمجتبی حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق با حضور در محل اقامت حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با وی دیدار و گفت وگو کرد.

آیت الله حسینی ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: امیدواریم با سفر شما به عراق و عتبات زمینه توسعه هر چه بیشتر سفر زایران ایرانی به این سرزمین فراهم شود.

وی با بیان اینکه رویکرد مردم عراق نسبت به ملت ایران بسیار مناسب و وحدت بخش است، گفت: خوشبختانه پیوند خوبی میان مردم ایران و عراق وجود دارد و ان شاءالله این پیوند ناگسستنی با حضور زایران دو کشور، عمیق تر خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور عراق، ادامه داد: مردم عراق احترام خاصی برای روحانیت قائل هستند و این نشان می دهد که میان ملت و مرجعیت و روحانیت پیوند عمیقی وجود دارد و این پیوند باید مستحکم تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز در این دیدار با اشاره به سفر سه روز پیش خود به منطقه مرزی شلمچه و چذابه گفت: در این سفر از نزدیک مشکلات زائران اربعین حسینی را مشاهده و در خصوص مسائل مختلف با مسئولان مربوطه در زمینه رفع برخی کمبودها و مشکلات بحث و تبادل نظر شد تا زمینه تسهیل بیشتر زائران به عتبات فراهم شود.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات به منظور شرکت در همایش بزرگ اربعین حسینی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه زیرساخت های لازم در عراق برای این حجم از زائران فراهم نیست، بهتر است برای اعزام زائران و مدیریت آن از طریق سامانه سماح اقدام کرد.

سرپرست حجاج ایرانی یادآور شد: باید زائران را برای نام نویسی در سامانه سماح تشویق کنیم تا از این طریق بیمه و خدمات پزشکی آن ها انجام شود و زائران در طول سفر برای درمان و خدمات درمانی با مشکل خاصی روبه رو نشوند.

وی همچنین پیشنهاد افزایش سفرهای ریلی را ارائه کرد و خواستار برنامه ریزی مناسب در این زمینه شد تا از این طریق زائران بتوانند به عتبات عالیات سفر کنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.