پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت:

ثبت نام قطعی بیش از سه میلیون و 180هزار نفر در سامانه سماح

ثبت نام قطعی بیش از سه میلیون و 180هزار نفر  در سامانه سماح
معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت از نام نویسی قطعی بیش از سه میلیون و 180 هزار نفر تا امروز سه شنبه در سامانه سماح خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛اکبر رضایی با اشاره به نام نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح گفت: رفته رفته از ازدحام متقاضیان برای نام نویسی در سامانه سماح کاسته شده و ثبت نام ها روند کندتری به خود گرفته است؛ نام نویسی برای زائران اربعین حسینی تا پایان هفته نیز ادامه دارد

وی با اشاره به درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir/ گفت: متقاضیان سفر اربعین حسینی می توانند از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا از طریق اینترنت خانگی به این سامانه وصل شوند و عملیات نام نویسی را به سهولت انجام دهند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد چشمگیر نام نویسی زائران در سامانه سماح بوده ایم و تعداد متقاضیان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: تاکنون استان‌های تهران، خورستان و اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین متقاضی سفر به پیاده‌روی اربعین حسینی را در سامانه ثبت کرده اند.

رضایی همچنین تاکید کرد: زائران با نام نویسی در سامانه سماح می توانند از خدمات بیمه ای و درمانی در طول سفر در ایام اربعین حسینی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی از مرزها خارج شده اند، گفت: روند خروج از مرزها ملایم تر شده و اکثر متقاضیان سفر اربعین حسینی تاکنون رهسپار شده اند؛ فرایند بازگشت زائران نیز آغاز شده و خدمات لازم از سوی دستگاههای مربوطه انجام می گیرد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به فعالیت سازمان حج و زیارت در امور راهنمایی زائران و اشیا گمشده گفت: امسال سازمان حج و زیارت نرم افزار تخصصی مصباح را برای این امر تهیه و تدوین کرده که این نرم افزار موبایلی در کنار دیگر ظرفیت های مردمی ارائه شده در زمینه های جستجوی اماکن مقدسه، تلفن های ضروری مورد نیاز زائران در سفر، مراکز درمانی، مراکز بیمه ای، افراد و اشیا گمشده و پیدا شده و محتوای آموزشی به زائران خدمات لازم را ارائه می نماید.

رضایی تصریح کرد: همچنین امسال پایگاههایی برای امور راهنمایی و اشیا گمشده در شهرهای کربلا و نجف و بین مسیر راهپیمایی ایجاد شده که تعدادی از همکاران سازمان نیز به صورت داوطلبانه برای این منظور اعزام شده و در عراق به ارائه خدمات می پردازند.

وی تاکید کرد: امیدواریم زائران به توصیه های ستاد مرکزی اربعین حسینی و سازمان حج و زیارت در زمان تردد و حضور در خاک عراق و رفت و بازگشت به کشور دقت کنند و همچنین مدت حضور خود را در شهرهای زیارتی عراق طولانی نکنند .

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص ارائه خدمات پزشکی و بیمه ای و درمانی به زائران اربعین حسینی اعلام کرد: هلال احمر با استقرار مراکزی در شهرهای زیارتی عراق و طول مسیر راهپیمایی زائران اربعین، نسبت به ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران مشغول هستند.

وی افزود: بابت زائران بیماری که بنا به نظر پزشک تخصصی نیاز به انتقال به صورت هوایی به ایران را داشته باشند هماهنگی های لازم صورت گرفته و سایر افراد بیمار نیز به صورت زمینی به ایران منتقل می شوند که در صورت ادامه درمان با همکاری بیمه جهت انتقال بیمار و ادامه درمان اقدام می شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.