پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

‌رئیس سازمان حج و زیارت : نحوه خدمات دهی موکبها بسیارمنظم و مطلوب تر از گذشته است/متوسط سن زائران ایرانی اربعین امسال؛ 44 سال

‌رئیس سازمان حج و زیارت : نحوه خدمات دهی موکبها بسیارمنظم و مطلوب تر از گذشته است/متوسط سن زائران ایرانی اربعین امسال؛ 44 سال

رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از تعدادی از موکب های مردمی در کربلا گفت : وضعیت تدارکات ، خدمات دهی و میزبانی موکب های مردمی که توسط اقشار مختلف ازنقاط متعدد کشور در عراق به زائران اباعبدالله خدمت می دهند نسبت به گذشته بسیار منظم ، مطلوب و شایسته شده است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان امروز حین سرکشی به تعدادی از موکب های مردمی از اصفهان ، تهران ، سمنان و غیره از نحوه خدمات دهی، اداره و نوع خدمات آنها زائران بازدید کرد.
وی در جریان این بازدیدها گفت : همه کسانی که در این موکب ها به زائران خدمت می کنند با همه وجود در این عرصه حضور یافته اند و این خدمت توام با عشق و محبت و رفتارهای زیبای انسانی است.
وی اظهار کرد : همه این مجموعه ها در حوزه عملکرد ، نوع و سطح خدماتی که می دهند وضعیت خوبی داشتند چنانکه عموما بین سه تا 6 هزار نفر را در شبانه روز خدمات تغذیه ای و اسکان به شیوه ای بسیار منظم می دهند.
وی افزود : در این میان برخی از آنها با مشکل تامین آب برای استحمام زائران خسته برای زدودن گرد و غبار راه از تن را داشتند که موضوع را به مسئولان ستاد بازسازی عتبات که مسئولیت کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین را دارند اعلام کردیم تا هر چه سریعتر نسبت به حل این مساله اقدام کنند.
وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران هم اکنون شتاب گرفته است ، افزود : با این حال همچنان کربلا بسیار شلوغ و مملو از زائران است و موکب ها عموما ظرفیت شان تکمیل و مملو از جمعیت است و حجم خدمات آنان پاسخگوی نیاز این جمعیت گسترده نمی باشد.
وی تصریح کرد : با توجه به این شرایط از موکب ها خواسته ایم که تمرکز واولویت را در ارائه خدمات بویژه در حوزه اقامت به بانوان و نیز افراد مسن و سالخورده وکودکان بدهند.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال متوسط سن زائران ایرانی اربعین 44 سال است ، گفت : در این میان در بین زائران افراد مسن هم کم نبودند چنانکه مسن ترین زائر امسال ما در میان مردان  با 107 سال و نیز مسن ترین درمیان بانوان هم با 113 سال سن زائرحرم اباعبدالله (ع) بودند.
وی عنوان کرد : کوچکترین زائر ما هم دونوزاد یک ماهه دختر و پسر هستند.
رشیدیان تصریح کرد : بر این مبنا اولویت خدمات اقامتی به این گروه ها داده شده و امید است روند بازگشت به این منوال و با شدت بیشتری ادامه یابد و ترافیک در موکبها ونیز شهرها کاهش یابد ضمن آنکه از روز اربعین موکب های عراقی هم تعطیل می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه همچنین با بیان اینکه بیش از 170 هزار خودرو براساس آمارها در پارگینگ های مرزی کشوراست، گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانیها بازگشت رانندگان و خستگی آنها و ترددشان در شلوغی جاده هاست که امید است زودتر بازگردند.
وی تصریح کرد : هر چه جمعیت زائر بیشتر و زودتر آن هم قبل از اتمام مراسم اربعین بازگردند می توان امیدوار بود از حجم ازدحام در جاده های کشورهم طی روزهای آتی کاسته شود و زائران با ایمنی بیشتری به مقاصد خود بازگردند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.