پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اربعین ؛ گاه حکمرانی بر دلها

اربعین ؛ گاه حکمرانی بر دلها

علی رضا رشیدیان / رئیس سازمان حج و زیارت 

امام حسین (ع) زنده ترین شهید تاریخ است از آن رو که بین مرگ با عزت و زندگی با ذلت اولی را برگزید و با شهادت خود، آگاهی ، آزادگی ، عدالت و عدلت خواهی و خیرخواهی برای بشریت و بازگشت مردم به هویت اصیل اسلامی را فراتر از زمان و مکان رقم زد .
اینک بعد از گذشت 1300 و اندی سال(1380 سال )  تاریخ فریادگر مظلومیت ابرمرد آزاده تاریخ وعزت طلبی اوست فریادی که در سراسرگیتی طنین انداز شده از آن رو که اربعین حسینی (ع) زمینه ساز حرکتی آزادی بخش و اجتماعی عظیم از انسانهای آزاده ، آگاه و عاشقان طریق حسینی درمسیر احیای ارزش های انسانی – الهی شده است .
انسان هایی که به عشق اباعبدالله (ع) که برای احیای ارزش های الهی قیام نمود ، در مسیر کشتی نجات گام برمی دارند و به اسلام راستین، اصلاح گری، عقلانیت و عدالت  اعتقاد دارند.
این روزها کربلای معلی میعادگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است و همه مسیرهای منتهی به این وادی پربلا مملو از خیل جمعیت زائر پیاده است جمعیتی که قلبهاشان برانها حکمرانی می کند و آنها رابه پیش می راند.
 آری باید امام حسین (ع) را آنگونه که هست؛ شناخت و به حضرت اقتدا کرد ، باید حسینی شد باید معرفت ، کرم ، عزت ، رافت، آزادگی ، عدالت طلبی امام (ع) در روح و جان و ذره ذره وجودی و اجزای جامعه ساری و جاری گردد تا شایسته نام حسین(ع) و حسینی شوند و اینگونه است که پرچم اسلام ناب محمدی به گستره جهان به اهتزاز در امده است و به راستی این حضور تداعی گر حدیث پیروزی خون بر شمشیر است.
 امروز همه از پیر و جوان ، خرد و کلان ، زن و مرد می آیند تا برای احیای ارزش های الهی و ارمان های حسینی به اباعبدالله اقتدا کنند و چهره واقعی اسلام راستین را که منشا آن عشق و محبت و مهر و خدایش؛ رحمان و رحیم است به جهانیان نشان دهند.
 اینک اربعین فرصتی شده تا پیام اسلام راستین رابه گوش جهانیان برساند پیامی که فریاد می کند اسلام نه دین خشونت و داعش و طالبان بلکه عشق ، مهرو رافت و نیکی است ، آنگونه که همه آنانی که در این مسیر گام نهاده اند به دیگران نگاه محبت آمیز و برادری دارند و آنان که به خدمت آمده اند ؛ زائر اباعبدالله را با همه وجود و عشق خادمند و از هیچ محبتی به زوارحضرت از غذادادن ، تا شستشوی لباس ها تا مرهم تاول های پای زائران و..دریغ نمی کنند.
درمیان این راهپیمایان و خادمان اباعبدالله موجی از انتظار می جوشد ، زائرانی که بیش از همه آنها ایرانیان با شوقی وصف ناشدنی درجاده ظهور می روند تا صالحانی باشند شایسته انتظار مصلح و چشم انتظارفرج .آنگونه که امام (ره) موضوع انتظار را مطرح کردند که "منتظران مصلح خود باید صالح باشند."
این راهپیمایی عظیم جلوه ای بی نظیر از زیبایی های اسلام ناب محمدی است از مهر و عشق و برادری و انسانیت که همه نیاز دنیای امروز ماست .
 حرکتی که امروز مشتاقان بسیاری را به خود فراخوانده از ایرانی ، افغانی و سعودی تا مسلمانانی از اروپا و آمریکا و آسیای جنوب شرقی همه می آیند حتی غیرمسلمانان آنان که اهل کتاب هستند از یهود و نصارا به عشق اباعبدالله(ع) و محبت دوستداران حضرت می آیند تا نیاز روح ها و جانهای شیفته ارزش های الهی – انسانی شان را به وجود مقدس امام حسین (ع) سیراب نمایند.
 در واقع گام نهادن درمسیرحسینی و اربعین حسینی نژاد و قوم و زبان و دین نمی شناسند و خطز بطلانی است بر تمام حربه ها و خط کشی های دشمنان دین راکه قرن ها برای افتراق بین انسان ها و مسلمانان در این منطقه از جهان به کاربردند و کوشیدند تادو دستگی و چنددستگی ایجاد کنند .
اربعین حسینی فرصتی مغتنم و بی نظیراست تا همه مسلمانان و انسان های آزاده و بیش و پیش از همه کشورهای منطقه دورهم گردآمده و تمرینی بر پایه ارزش های اسلام ناب محمدی برای همزیستی، همراهی ، همدلی کنند و مسلمانان با تکیه برارزش های انقلاب اسلامی، اتحاد و انسجام یافته و اقتدار جهان اسلام رابه جهانیان بنمایانند.
اما چه خوب است این فرصت ، زمینه ای شود برای اجتماع اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در راستای تحقق تمدن بزرگ اسلامی ووحدت همه جانبه مسلمانان و توسعه و پیشرفت ملت های مسلمان با هم تبادلنظرو هم اندیشی کنند و پیرامون  مسلائل و مشکلات گریبانگیر جهان اسلام از فلسطین تا جنگ یمن ، کشتارمیانمار و کشمیرو بسیاری از درگیری ها ، جنگ ها و اختلافاتی که سرمایه و جانهای ملت های مسلمان رااز بین می برد , چاره اندیشی نمایند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.