پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی است

اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی است
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در جمع زائران ایرانی در کربلای معلا، اربعین را بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی و معارف اسلامی دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع زائران ایرانی در موکب احباب الرضا (ع) اظهار داشت: امسال اربعین ویژه‌ای است و شاهد حضور بسیار باشکوه زائران در مقایسه با سال‌های گذشته هستیم.

وی استفاده از این اجتماع عظیم و آموزش معارف اسلامی و ترویج فرهنگ دینی را در اربعین حسینی بسیار مهم برشمرد و گفت: زائران باید از این فرصت بوجود آمده کمال استفاده را ببرند و قدر لحظات حضورشان را بدانند که این فرصت ها به راحتی بدست نمی آید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر توجه بیشتر به دو کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه و نهج البلاغه یادآور شد: این دو کتاب ارزشمند، کتاب زندگی است باید با آن ها آشتی و در تمامی مراحل زندگی آنها را اجرایی کنیم؛ زیرا این کتاب ها موجب حیات انسان می شوند و انسان را به درستی راهنمایی می کنند.

وی به بخشی از ادعیه صحیفه سجادیه اشاره کرد و با طرح این سئوال که ما برای چه به کربلا آمده ایم، گفت: سفر به این سرزمین باید با قصد قربت انجام بگیرد، زیرا کسی که قصد قربت داشت برای او ثواب فراوان می نویسند و اگر چنین نباشد باید در سفرمان تجدید نظر کنیم و قربه الی الله را در پیشانی خودمان بزنیم.

سرپرست حجاج ایرانی، تفکر را از مهم‌ترین اهداف سفر به کربلا برشمرد و تصریح کرد: صحنه کربلا را پیش خودمان تصور کنیم و بیاندیشم که در این صحنه ما در کدام گروه قرار داریم؟ بنابراین اگر بخواهیم عیارمان را در این صحنه به درستی بفهمیم باید به برنامه‌های دینی خودمان نگاه کنیم که عمل به این برنامه‌ها بهترین ملاک برای تشخیص است.

وی افزود: همیشه باید مدافع اسلام و دین باشیم، زیرا اسلام هیچ چیزی کم ندارد و برای همه مسائل احکام دارد و بهترین راه برای نجات بشریت است، بنابراین باید اسلام را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم، اگر در اعمال‌مان دقت نکینم، تغییری در ما ایجاد نمی شود و ضرر خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از سخنرانی در این مراسم از بخش‌های مختلف موکب احباب‌الرضا(ع) بازدید و از خادمان فعال آن تقدیر و تشکر کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.