پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: امداد رسانی 1869 زائر گمشده/ستاد امداد گمشدگان با همکاری کنسولگریها ،چند روز آتی فعالند

رئیس سازمان حج و زیارت: امداد رسانی 1869 زائر گمشده/ستاد امداد گمشدگان با همکاری کنسولگریها ،چند روز آتی فعالند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : طی ایام اربعین امسال تا کنون یک هزار و 869 زائر گمشده توسط ستاد راهنمایان زائر وامداد گمشدگان در عراق و مرزهای کشور امداد رسانی شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از علی رضا رشیدیان؛ امسال در کنار ثبت نام در سامانه سماح و بیمه زائران ونظارت بر امداد پزشکی ، مسئولیت موضوع راهنمای زائر و امداد گمشدگان در اربعین هم به سازمان حج و زیارت واگذار شد.
وی تصریح کرد : بدین منظورعلاوه بر ظرفیت نیروهای سازمان از بخشی از توان جمعیت هلال احمر هم در ستاد راهنمایان زائر استفاده کرده و در قالب ستادهای متعددی در شهرهای مختلف عراق مستقر کردیم .
وی افزود : همچنین امسال برای نخستین بار از امکانات و امداد مردمی و نیز داوطلبان که بیش از چند هزار نفر بودند نیز در کنار ظرفیتها ونیروهای سازمان در این حوزه بهره گرفتیم تا به صورت منسجم و هماهنگ در قالب ستادهای فعال شده ؛کاری گسترده تر را در این حوزه شکل دهیم .
به گفته وی ، سامانه مصباح و راهنمای زائر هم راه اندازی شد و برخی دیگر از سامانه های مردمی در حوزه امداد واطلاع رسانی به زائران در ستاد مشترک گمشدگان به صورت متمرکز فعال گردید تا ضمن دریافت اطلاعات در قالب پیامک و اطلاع رسانی به مردم و ارتباط بین بخش های خدماتی وزائران و نیز برنامه ریزی و هدایت امر امداد رسانی، در این حوزه عملکرد موثری داشته باشد.
وی گفت : تا کنون این سامانه ها بالغ بر 689 هزار و 813 پیامک دریافت کرده اند و به یک هزار و 869 گمشده از این طریق امداد رسانی شده است ؛ ضمن آنکه 195 مورد تماس هم با این ستادها ثبت شده است.
به گفته وی ، در مجموع در سطح شهرهای عراق اعم از نجف ، کربلا، کاظمین ، هفت مسیر راهپیمایی زائران و نیز چهار مرز ورودی و خروجی کشورمان (مهران ، شلمچه ، چذابه و خسروی) 43 کانکس امداد زائران فعال است .
وی تصریح کرد : ستاد امداد گمشدگان طی روزهای آتی همچنان با همکاری کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق تا حصول اطمینان کامل از بازگشت همه زائران در عراق و مرزها همچنان فعال خواهد بود و خدماتی رسانی می کند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.